winneboo Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Jeg gjorde det for noen uker tilbake. Hun i banken sa at det kom til å koste meg ca 350 kr i mnd. Men det var mye om og men, fikk brev av de om at jeg måtte beskrive nøyere sykdomshistorien min osv. Å så har jeg en diagnose på migrene som de mente at jeg kom ikke til å få noe utbetalinger dersom jeg skulle blitt uføretrygdet pga dette. Greit nok det,men så ser jeg i nettbanken at de trekker meg over 500 kr i mnd. Jeg driter ikke akkurat penger for tiden, nå som jeg har blitt alenemor igjen så snur og vender på hver eneste krone for tiden. Hvor dyre er deres forsikringer?
snartmammapåny Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Vil tro de har trekt deg mer nå første trekk fordi du da må betale for den delen av mnd som har gått siden du tegnet forsikringen og så for den mnd som kommer. forsikringer betaler man på forskudd.
winneboo Skrevet 9. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2008 Oki men de har trukket meg over 500 kr to ganger nå. Får følge med på neste trekk
snartmammapåny Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 oki, det var litt merkelig. Er somregel bare første trekket som bruker å være litt overraskende stort. Kan du ha fått en økt pris pga migrenen din? ville uansett tatt en liten telefon til kundebehandleren din å hørt. Særlig om du er aleneforsørger til barnet ditt er det viktig å forsikre inntekten din om noe skulle skje deg. Så du kan gi barnet(a) dit/dine en oppvekst med romslig økonomi selv om du ikke kan jobbe. Men du må jo finne en mellomting mellom hva du har råd til nå og hva du har råd til om uhellet skulle være ute..
winneboo Skrevet 9. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2008 Nei de kan jo ikke ha økt prisen pga migrenen når de skriver at jeg ikke kommer til å få noen utbetlinger dersom jeg blir uføretrygdet pga dette? Da er jeg jo ikke forsikret for migrenen min, så vil ikke tro jeg betale ekstra for noe jeg ikke får nytte av. Må bare ta meg råd til det bare syns det er så synd å se alle sparepengene jeg har spart renne bort i regninger, men men tar vel noen mnd å komme ovenpå igjen.
ToPrinsesser<3 Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Jeg er forsikret gjennom jobben så vet ikke hva det koster, men jeg vet at de ofte tar en større betaling ved første innbetaling pga tegningsdato/ når du har signert papirene, men skjer dette flere ganger så må du ringe dem. Du skal ha fått en oversikt med forsikringsbeløp og kostnader. Reservasjon mot migrene kan også gi høyere fors.spremie mener jeg.
snartmammapåny Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 ja forsikring er viktig, liksom noe man bare må ta seg råd til. om de har nreservert seg mot migrenen så tar de nok ikke betalt for det nei. Går seg nok til økonomisk ja, må bare nedprioritere noe annet.
winneboo Skrevet 9. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2008 Oki hmm tviler på at jeg blir ufør pga migrenen, går på medisiner daglig så holder den i sjakk. Ja har fått en oversikt, men har ikke rukket å kikket noe på den så det skal jeg gjøre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå