aragon Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Når starte med nattavvenning? Gutten vår er bare 4mnd og skal alltid ha iallefall 2 måltider på natta(mellom19-08), som regel ved 23tiden og ved 04-tiden. Men har hørt man ikke skal begynne med avvenning før ved 6mnds alder... Noen med erfaring??? Er vel uansett lurt å ta 1 måltid av gangen.
jubaloooo med to stk Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 hei, jeg har ikke noe fasitsvar her, men jeg ville ventet til baben spiser annet enn melk på dagen. For det første så er viktig å kompensere melken du tar bort på natta til dagene. Dernest- noen babyer trenger små og hyppige måltider (individuelt), slik at de vil ha litt mat på natta. Jeg ville som du ser avventet litt, ikke stresset med dette før baby fikk mer mat (grøt) på dagen:)
Kate77 Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Baby skal ha minst to(i følge min HS helst tre) måltider før en kan begynne med nattavvenning. Men du kan jo kanskje prøve å drøye litt med smokken? om han bare legger seg og sover igjen etter litt småsutring må det jo være greit. Noen ganger våkner de bare av gammel vane.
aragon Skrevet 9. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2008 Prøver alltid å gi smokk først for å se om han roer seg med den på natta, hvis han ikke gjør det får han mat. Men man er jo litt omtåket på natta og jeg har iallefall liten tålmodighet da og merker at det ikke skal så mye uro til før flaska tilbys. Har aldri vært mer enn 3 måltider på natta da og sovner som regel fort igjen etterpå så synes det går greit nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå