Gå til innhold

Kols og lungekreft, noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat fått vite at pappa har lungekreft. Det positive er at de kan operere (så her satser vi på at det går bra!), men det som er kjedelig er at han har kols. Er det noen som har erfaring med dette? Har livskvaliteten allikevel vært ok? Pappa har nå med 2 lunger 60 prosent lungekapasitet, så vi tenker jo litt på hvordan det blir når han plutselig sitter igjen med bare en lunge...Er det noen som har vært i liknende situasjon?

Hilsen ei som så så gjerne vil ha pappa'n sin lenge her i livet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappan min hadde lungekreft, men han døde etter 14 dager. Var sikkert ikke dette du ville høre, men bra at det går bedre med pappan din. Man kan fungere helt fint med en lunge, for min pappa skulle egentlig operere bort den ene lungen.

Skrevet

Huff, så trist. Men hadde de tenkt å operere han, men så døde han?? Det måtte da være helt forferdelig å gå igjennom??

Skrevet

Han var som de fleste andre menn veldig sta, og trengte ikke gå til legen, for det var ikke noe galt med han mente han. Han kom til legen alt for sent. De hadde tenkt til å operere ut den ene lungen hans ja, men så døde han før de kom så langt. Er derfor jeg vet at det går helt fint å leve med en lunge. Alt gikk jo så veldig fort med tanke på at det gikk 14 dager fra vi trodde han var frisk til han var død, så jeg slet litt med å virkelig forstå at han var død etterpå. Men det positive er at pappan din kom seg til legen lenge før pappan min gjorde da.

Skrevet

Huff nå ble jeg lei meg på dine vegne. Dette måtte være supertrist å gå igjennom! Skjønner ikke hvorfor mannfolk skal være så sta jeg... Pappa fikk lungebetennelse, og har nok oppdaget det i god tid, så det er godt. Han har jo vært til kontroller ofte også pga kolsen så vi innbiller oss at det også gjør det sikrere at de oppdaget det tidlig. Veldig lei meg på dine vegne. Håper det går bra med deg. Forstår utrolig godt at du slet med dette. Det var fryktelig trist.

Skrevet

Takk for omtanken. Er snart 4 år siden han døde, så går bra med meg nå. Men har jo fremdeles tunge dager slik som alle som har mistet noen har. Røyker pappan din eller? Er bra han har gått på kontroller og oppdaget dette tidlig. Legen til pappa på Ullevål sa at ingen han hadde møtt over 40 år hadde fått lungekreft uten å ha røyka.

Skrevet

Han har sikkert rett i det.. Pappa sluttet å røyke i 1995, fordi da fant de ut at han hadde kols. Etter det har han ikke røyket. Vi har fått beskjed nå om at han skal opereres, så vi venter på at han skal bli frisk fra en lungebetennelse nå - samt få time på Ullevål for operasjon. Håper det ikke blir så lenge til.

Skrevet

Så bra at han slutta å røyke da. Lykke til på sykehuset hvertfall da, det kommer til å gå bra med pappan din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...