Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lenger enn 3 timer i strekk?

Er så sliten..6 uker siden sist. Får dere mannen til å gi flaske om dere er kjempe sliten om natten, eller er det egoistisk overfor babyen som vil ha pupp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har jenta sovet rundt siden ho var 6 uker:-). Det blir bedre.

Skrevet

Ok. ikke meningen å ta motet fra deg her, men her gikk det 7 mnd før han sov mer enn 3 timer i strekk. Mann hjalp til en gang i blant, men var baby sulten så bar ham baby til meg (og pupp) og så la jeg tilbake etterpå. :)

Ikke egoistisk med flaske.

Skrevet

haha 6 uker... juni 2004 her... eller har hatt barnevakt etpar ganger da...

Da jeg fikk min første tok det 2 år før han sov hele natta.. da var jeg allerede gravid og oppe flere ganger pr natt pga det også...

Lillebror er nok mye enklere enn førstemann og vi begynner å få til natta nå.. han er 9 mnd...

Men man skal ikke forvente at et barn under ett år sover hele natta så begynner du å klage etter 6 uker...

Jeg ville ha fortsatt å amme hvis jeg var deg.. det blir lettere etterhvert.. + at amme kan du gjøre i halvsøvne.. flaske må du jo være våken for å gi.. Når babyen fortsatt er så liten risikerer du å miste melka om du begynner å tulle med flaske nå..

nattamming er det viktigste tidspunktet å amme for å opprettholde melka.

Skrevet

Forstår deg så godt!

Første gang jeg fikk barn, fikk jeg sjokk over hvor lite man faktisk fikk sove, og slet med dette i flere år før gutten sov natten i gjennom. Denne gangen er kneika fortsatt der, med pupping hver time natta i gjennom de første ukene. Utrolig slitsomt, men av en eller annen grunn er det lettere denne gangen. Kanskje har det noe med det å gjøre at man slapper bedre av, og sover når man sover. At man sover så ofte man kan, også på dagtid. Hus og hjem står på halv tolv, men det gjør ingenting!

Har ingen annen trøst å gi enn at du rett og slett må akseptere at søvnløshet er en del av tilværelsen nå, og innrette deg deretter. Senk skuldrene og sov så ofte du kan. Da slapper du bedre av, og får bedre utnytte av den lille søvnen du faktisk får.

Du kan fint få pappan til å avlaste litt. Babyen trenger ikke nødvendigvis mat hver gang den er våken, og dessuten kan hende du sover bedre i et annet rom timene i mellom ammingen, mens far tar seg av småtten.

Lykke til!

Skrevet

Gutten vår er snart 4mnd og har bare sovet 3-4netter lenger enn 3timer i strekk. Men man venner seg til det etterhvert. Husker også jeg var veldig sliten rundt 6ukers tiden. Et godt råd er å sove/slappe av på dagen når babyen sover.. Det var ikke jeg flink nok til. Stell, amming og lite nattesøvn tærer på over tid, men det kommer alltid bedre tider...!!

Skrevet

Har hørt at hvis man ammer så produserer kroppen et hormon som skal motvirke stress og hjelpe deg takle lage perioder med lite og mye avbrutt søvn

Skrevet

Et par år kanskje:)

Skrevet

Har sovet hele natta siden mini var 4 uker gammel. Har hatt 1 våkennatt på snart 1 år.

Skrevet

da jeg var rundt 6-7mnd på vei....og det er nesten 1 år siden nå. Får jeg 2-3 timer sammenhengende søvn er det luksus :o)

Skrevet

Husker ikke.... Må ha vært en gang på nittitallet :-O

Skrevet

Det blir bedre! Få gjerne mannen din til å gi flaske innimellom, du trenger hvile du og :) Pass på å få sove når du kan.

Snart kan du se tilbake på denne tiden, og kanskje til og med savne den litt :) Klem.

Skrevet

I natt :D Var så sliten igår at jeg bare sovnet med henne ved puppen slik at hun kunne forsyne seg selv når hun ble sulten :) Ikke akkurat planlagt men.. :)

Skrevet

I natt. Men frem til mini var ca 6 mnd var jeg heldig om jeg sov mer enn 1 time i strekk egentlig Han vekket meg med 5 min til 1 times mellomrom hele natten... Det går seg til dette her, å ha liten baby er slitsomt, men tåler det for en tid.

Skrevet

3 år faktisk.de siste månene i min 1 graviditet var jeg oppe vær time.

Skrevet

Har rekord på 5 timer i strekk, da sov han i 6 timer. Men vi la oss en time senere...

Han er 7 uker, og søvnen går bra selv om det blir litt avbrutt innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...