Gå til innhold

Smokkeslutt dag 10.... :-((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han kommer aldri til å glemme smokken og gi opp kampen for den!

Maken til viljesterk 3 åring...

Han som alltid la seg uten noe "prosedyrer" eller tull. Roet seg selv og sovnet og sov HELE natten.

Nå er han ikke til å kjenne igjen. Han gråter og gråter....20 min til 2 timer ved legging.....og han våkner og gråter hysterisk 10 - 15 ganger hver natt. Han (og vi) er helt utslitt på dagtid.

Hva gjør vi????

Orker snart ikke dette mer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off da. Trøsten er at det går over!

Uansett hva dere gjør så må dere ikke gi han smokken igjen, da blir det et H å få han til å slutte.

Sender en klem og ønsker dere fortsatt lykke til:-)

Skrevet

Haddegitt ham smokken igjen, han slutter nok når han er klar. 3 år er jo ikke så gammelt da tross alt så lenge det bare er til nattebruk.

Skrevet

Eldstejenta ga seg noen mnd før hun fylte 5 år hun og da gikk det helt greit. Ikke noe skriking eller problemer med å sovne, men hun savnet selfølgelig smokken en stund. Har ikke hjerte til å ta den i fra så små. 2åringen og 4åringen min har fremdeles smokk. Er nok mange som syns det er lenge å la de ha smokken, men det er nå vårt valg. Det går kanskje bedre å avvenne når han blir litt større?

Skrevet

Vet du,jeg tror jeg hadde gitt smokken tilbake. Jenta mi er også født i april 2005 og vi er ikke i nærheten av noe smokkeslutt på natta. Tenker vi tar det om 1 års tid,hehe.. Men skjønner det kanskje føles som et nederlag nå,men vet ikke om de helt skjønner greia med smokkeslutt enda,enklere når de er litt større.

Skrevet

jeg hadde nok også gitt den tilbake... jeg har en gutt som er født juni 05! vi har enda ikke begynt og tenke på smokkeslutt på natta... dagtid er smokken borte, men vil ikke ta fra han den kosen på kvelden!

lykke til uansett hva du velger =)

Skrevet

Svarer her jeg... for her er de fleste enige i det jeg også tenker...hehe...

Jeg ville gitt smokken tilbake jeg... Synes de er for små til helt å forstå hvorfor de ikke kan ha smokk lenger....

Jenta vår er 3 1/2 år og har fortsatt smokk på natta.... Tenkte prøve meg rundt 4-års alder kanskje...? Hun bruker smokken så lite (har den til hun sovner og så spytter hun den... kanskje 15 min tilsammen i løpet av ei natt...?...) Tror ikke det gjør noen stor skade på tennene.... Smokkene i dag er jo også bedre utformet enn de var før.... (liker jeg å tro...hehe....)

Skrevet

Hadde uten tvil gidd han smokken tilbake! Min var 3 år og 2 mnd når han slutta, men han ville det selv og ga smokkene sine til sitt nyfødte søskenbarn. Har aldri spurt etter den i ettertid. Men dette er forskjellig fra barn til barn. Gi han smokken tilbake på natta, så kan dere sove i fred alle sammen:) Tydeligvis så føler han seg tryggere med smokken, så hvorfor ikke la han få lov til det:) Han slutter nok tidsnok:)

Skrevet

Først og fremst, gi ham smokken med en eneste gang!

Han er jo absolutt ikke klar... Når det går på 10. dagen er det ikke viljestyrken hans det går på, men at han virkelig trenger den!

Og ikke se på det som "et tap" fra deres side.

Hvorfor må han absolutt slutte nå?

Min datter er litt over 3år, og jeg skal ikke tvinge henne til å slutte før hun forstår hvorfor vi gir den til Sabeltann(noe hun er veldig opptatt av, men ikke vil enda). Vi var hos tannlege rett etter fyllte 3år, og hun sa det ikke var noe å mase med. Tannstillingen er som den er nå, enten man slutter eller venter 1 år til.... Jeg håper jo selvsagt at hun slutter i løpet av året, men ikke veldig opptatt av det. Hun trenger den fortsatt veldig .

Skrevet

Jeg hadde aldri tatt en sånn kamp....

Eldste min var nesten 5 år da han sluttet, da synes han det var flaut og sluttet av seg selv. Mellomste sluttet da han var 3,5 år, også han synes det var helt greit, har ikke spurt etter den en eneste gang.

Så lenge de bruker den bare i senga si synes jeg ikke det spiller noen rolle jeg.

Skrevet

Mitt råd:

Gi ham smokken tilbake, men klipp et bittelite hull i tuppen, slik at det ikke blir vakum når han suger. Da finner han ut at smokken ikke er like god som den var før: Ingen av dere "vinner" eller "taper" med dette. Tror det blir sagt at hvis barna slutter m smokk i 4-årsalderen, så vil eventuelle "smokketenner" rette seg raskt. Først på eldre barn blir det et problem m tennene - men da er de gjerne så gamle at de synes det er litt flaut med smokk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...