Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Samboeren min og jeg har lenge snakket om hvordan vi vil gifte oss! Og for noen dager siden fant vi ut at vi hadde lyst til å overraske familie og venner med bryllup. Ingen skulle vite noe.... hadde liksom alle planene klare, og har vært i kirken og avtalt dato osv. Men så har min kjære samboer (som jeg elsker over alt på jord) vært gift før, og det er bare et og et halvt år siden han fikk de endelige skillsmissepapirene.... dvs. at hvis vil vil gifte oss til den datoen vi har funnet må hans eks skrive under på noen papirer.... (reglene sier at etter 2 år trenger hun ikke det). Det virkelige PROBLEMET er at hun ikke er helt god, så vi kan ikke ha noen kontakt med henne, vi har hemmelig tlf. og hun har truet oss gjennom venner og familie osv. Så det å ta kontakt med henne er uaktuellt.... ikke tror vi hun hadde giddet å skrive under heller.... Åååå, nå går alle planene i dass!!!! Blir jo bryllup da, men om leeeeenge!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Kan dere ikke kontakte skifteretten i stedet for ekskona hans?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Står i ekteskapsloven (jeg har sjekket på nettet i dag). Og de opplyste om det da vi tok kontakt med folkeregisteret for å få prøvingspapirene.... HI
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Det står jo at man må ha erklæring fra tidligere ektefelle, arvingene ELLER skifteretten om at skifte er foretatt eller påbegynt.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Jo da.... men da må de jo ha vært innom skifteretten. Og det har de ikke!!!! Vi har virkelig prøvd å finne en vei utenom, men det eneste er å vente med å gifte seg! Men.... vi har jo tentk til å være sammen resten av livet, så hva er et år fra eller til.... Det gjelder jo å tenke positivt! :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå