"husmor"med lille Nora Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 hvor mye betaler dere i mnd? er dere fornøyd? eg spør pga vi har tenkt og forsikre alt inni et selskap. nå er vi forsikret 3 fosrkjellige plasser.. meg under et, sambo under et og nora under et forsikringselskap.
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Ta kontakt med Enter forsikringsselskap og hør hvilket tilbud de kan gi deg når dere vil ha alle i samme selskap.....Disse er veldig rimelige innen bilforsikring iallefall!!!
Gjest Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Vi bruker Sparebank 1. Vi har hørt rundt om på veldig mange selskap og fikk det beste tilbudet derifra. Det er fordi jeg er medlem i LO, og får medlemsfordeler derifra. Vi har 2 biler, hus + innbo og barneforsikring der. Husker ikke helt hva vi betaler, men det kan ikke sammenlignes likevel. For prisen kommer ann på størrelse på hus, hvor gammelt det er, hvilken bil du har osv. Det er veldig lurt å høre med forskjellige selskap, for du kan spare mange tusen på å ha riktig forsikring. Det er ikke alltid det lønner seg å ha alle forsikringene i et selskap, men som oftest er det det, for du får rabatt etter hvor mange forsikringer du har et sted, pluss at det er veldig lett å få oversik om du har de på samme plass syns jeg.
snartmammapåny Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 viktigeste er at dere finner en rådgiver som kan jobben sin. Som gir gode råd og sellger forsikring etter deres behov og ikke bare for å få salg til en hver pris. Vi har sparebank1, alltid vært fornøyd med de, har også bank hos de da, så får rabatter på renta pga totalkundeforhold. betaler nå ca900kr (tror jeg) per mnd. men skal skru opp dekningene våres nå da, pga noe endret livssituasjon siden da vi tegnet forsikringene. (Nå har vi 1mil hver i livsforsikr, og 500 000 i uførekapital + en barneforikring) Det ideelle for oss hadde vært: Min mann: 1.500.000,- i livsforsikring (dekker inn hele lånet vårt om han dør) 100.000,- uførepensjon (gjør at han oprettholder omtrent samme lønningen som han har nå, muligens litt ekstra, noe som gjør at jeg kan ta meg litt mer fri om det skulle være behov for dette) 250.000,- kritisk sykdom (om vi skulle blir alvorlig syke så får vi cash til å velge behandlinger som folketrygden ikke dekker) 300.000,- uførekapital (kommer godt med om vi må bygge om huset, eller ha som buffer om økonomien skal bli trang når uhellet er ute, kan og brukes til å betale ned lån) Meg: 750.000 livsforsikring (sammen med dekning gjennom jobben så dekker det alt av lån om jeg død) 60.000,- i uføre pensjon (oprettholder samme lønn som nå sammen med dekninger jeg får hjennom jobben pluss litt til så min sambo kan ta seg litt fri om det trengs) 250.000,- kritisk sykdom 300.000,- uførekapital Og så en barneforsikring Totalt kommer dette på 1750kr mnd... noe som er i dyreste laget så jeg må nok kutte på noe. Men synst det er vanskelig. Vil jo leve som nå om uhellet skulle være ute. Statestikken tilsier jo at 1 av 3 blir uføre i løæpet av livet.. Er ganske stor sansynlighet mao for at enten jeg eller min mann blir ufør før pensjonsalderen... Det dere må vurdere er hvordan dere vil at deres situasjon skal være om uhellet skal være ute. Hvor mye lån klarer den gjennlevende å betjene (viktig å huske på alle utgiftene med huset, barna og alt det andre som koster). Må den gjennlevende redusere sin arbeidsstilling for å ta seg av barna i en periode.. Om en blir ufør, hvordan vil en at livet skal være? Vil en ha det som nå? Vil man beholde den dyre bilen, huset og kanskje hytta. Så lykke til med jakten på den perfekte dekningen for dere. Jeg sliter med å finne den rette for oss iallefall. både den som dekker våres behov og våres lommebok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå