SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Gutten vår på 1 år har akkurat begynt i en privat familiebarnehage fordi vi ikke har fått plass i en kommunal bhg (Oslo...). Innkjøringen har gått kjempebra, ingen problemer i det hele tatt. Bhg virker ganske greit. Nå har vi fått beskjed at vi har fått plass i en kommunal bhg, som blir bygget helt ny og som er rett ved der vi bor (det er ikke familiebhg). Det vil være fra høsten av. Samtidig har vi tenkt å flytte ut av byen senest i løpet av første halvåret 2009 og da vil vi måtte bytte bhg enda en gang. Synes dere at det blir for mye hvis vi til høsten flytter han over til den komm. bhg og så evtl. flytter igjen til neste år? Jeg synes jo det. Samtidig som den nye bhg sikkert er mye bedre en den nå og hverdagen vil være lettere for oss. Men jeg må jo tenke på gutten. Han greide seg jo fint nå... Vet ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal takke ja til plassen :-(.
Honningmelon Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Jeg syns det blir mye med tre byttinger av barnehage på så kort tid. Jeg hadde nok latt han være i familiebarnehagen til dere skal flytte.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Har samme dilemma. Har nå bedriftsbarnehage. Regner med å få kommunal her i nærheten til høsten. Vi skal også flytte i løpet av 2009 og vil heller ikke bytte 2 ganger på så kort tid. Men er usikker. Dere får veie for og i mot. Er den dere har nå langt unna? Stress for å komme seg dit? Levering osv? Dette kan jo også innvirke på barnet. Ikke lett nei.
gutt 07 + baby 09 Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Dette må du se litt ann, vanskelig å svare på, det er både fordeler og ulemper med begge deler... Ny bhg rett i nærheten, måtte jo være midt i blinken... Hvor sikre er dere på den flyttingen i 2009...viss det er veldig usikkert, spørs vel om dere får dere ny jobb kanskje. Tenk deg om, men fristene med ny bhg da!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Samme problem her, har bedriftsbarnehage nå og har fått plass i kommunal fra høsten. Vi synes den på jobben min er best, men det er halvannen-to timer kø hver dag og det tar på for vesla. Vi har også flytteplaner, så vi har vel konkludert med at vi beholder plassen vi har og sier nei takk til kommunal. Det blir litt mye å bytte så ofte tror jeg så vi får holde ut i kø.
En liten mamma Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Vet du, jeg syns du burde tenke på hva som er best for gutten din, ikke hva som er mest praktisk for dere. Å bytte barnehage kan være ganske tøft for en liten en, tenk hvordan det ville være for deg om du skulle jobbe 3 forskjellige steder på litt over 1 år! Å knytte seg til nye mennesker blir vanskeligere for hver gang det brytes opp. Hadde det vært jeg som var i din situasjon, hadde jeg ikke byttet barnehage før dere skal flytte neste vår!! PS: En ny barnehage er ikke nødvendigvis bedre bare fordi den er ny! Det er ofte en del oppstartsproblemer, f.eks har de ikke alle rutinene på plass enda, de ansatte kjenner ikke hverandre, alle barna er nye og dermed blir det en tøff innkjøringsperiode osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå