myrias Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Hei, Jeg lurer på en ting i forhold til de to første ukene papaene kan ta ut i forbindelse med fødsel. Mannen min er permitert fra jobben, og får nå penger fra nav. Dette innebærer at vi hver 2.uke må levere inn meldekort om hvor mye han har jobbet, om han har hatt ferie eller andre grunner til at han eventuellt ikke har kunnet jobbe. Hva skal vi gjøre i forhold til de 2 ukene? Hva skal jeg svare på meldekortet? Jeg har termin om en uke, og han er ganske sikkert fortsatt permitert de 2 første ukene etter fødsel. Skal vi da melde inn at han ikke har kunnet jobbe og dermed ikke få betalt? Synes dette er vanskelig, for vi har absolutt ikke råd til å gå uten den betalingen da den er veldig liten i utgangspunktet. Samtidig setter jeg ærlighet veldig høyt. Jeg mener, det er jo egentlig ingenting som hindrer han i å jobbe, men han har ikke jobb. Synes det er vanskelig, og tenkte jeg skulle høre om dere hadde noen tanker om det før jeg ringer til NAV og spør. De er jo så utrolig firkantete der nede, så jeg har ikke så lyst til å ringe.
myrias Skrevet 9. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. april 2008 Et lite tillegg til innlegget mitt. Det er vel ikke slik at man må ta ut de 2 ukene heller? Det er vel bare en rettighet man har eller?
Januarbaby2014 Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Han må ikke ta ut disse 2 ukene, det er helt valgfritt! Kryss av som vanlig!
Supermamm Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Han må ikke benytte seg av permisjonen og om han allikevel går hjemme så er det jo bare å krysse av så han får lønn, da spiller det jo ingen rolle uansett. Synes ikke det er noe uærlig i det. Om han blir kalt tilbake på jobb i løpet av de 14 første dagene kan han jo ta dette med sjefen sin for å kunne være hjemme i permisjon den resterende tiden.
Bebis08 Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Jeg er helt enig med de andre her, han har jo ikke valgt denne situasjonen selv, og jeg ville aldri ha sagt at han skulle ta pappapermisjon. Det er ingenting uærlig med det, det er jo han som "lider" av at han er permittert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå