77modell Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Kjøpte en for jeg tenkte lisjepia kunne få, men FY det smakte ikke noe særli!!!! Noen som har tips jeg kan bruke den til? Smaker den bedre om jeg gjør noe med den? Mener å huske at jeg har lest en gang at den brukes til å lage ansiktmaske?
dritgrei hei hei! Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 avocado er jo kjempegodt... du kan lage guacomole, eller bare spise den med rømme og hvitløk og sitron.... den smaker jo ikke så mye for seg selv, men den er nydelig i salater for eksempel....
77modell Skrevet 9. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2008 rømme, hvitløk å sitron, hm hørtes jo godt ut...........faen hadde ingen av delene.......... Andre tips?
meg & to små vampyrer Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Det er viktig at den er moden! Og ikke for moden eller for lite moden, men akkurat passe. Ellers kan det være ganske fælt. Vi bruker til guacamole, på brødskiver, i salater... veldig godt med hvitløk, salt, pepper og sitronsaft på.
mathilde 1 Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 den er moden dersom du kan klemme på den butte delen. vi bruker advokado i yoghurt, syns den er best når vi har den i skogsbæryoghurt. Det liker lille jenta vår, men da må den være bra most, hun er ikke så glad i klumper...Håper dere vil like advokado, det er jo så sunt!
Marge Simpsons Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 pleier å gi min 1,5år sønn avokade blandet med banan. Han er så glad i det, og kjempe sunt
mathilde 1 Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 har også litt kornblanding i sammen med advokadoen og yoghurten.
Gjest Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Reker og majo! Gjerne hvitløk også, bare littegranne, og sleng innpå... (gjett om jeg fikk lyst på det a!)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Avocado er utrolig sundt! MASSE antioksidanter, proteiner og sunne fettsyrer. Jeg lager guacamole, nam nam til taco eller så har jeg biter i salat. Syns den er god helt naturell obgså jeg da. Men den må være akkurat passe moden. Ikke har og ikke bløt bare gi etter for press mot skallet. Avocado kan også brukes på huden. Most avokado kan smøres på tørr eller aldrende hud, og skal visstnok gi god effekt. ) Du kan også lage en ansiktsmaske av avokado tilsatt enten eggehvite, eggeplomme eller honning
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Æsj, gikk visst litt fort. Mange fiffige skriveleifer der! )
Odine! Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 Med litt pepper og salt på er moden avokado MOMSEGODT!
Leirha Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 Kjempe godt å blande en boks creme fraiche to avokadoer i biter ferske reker, halv tube majo (kan godt sløyfes) hvitløk, masse lime salt og pepper... På ristet tost...Det er NAAAAAAAAM!!!
Lille L Skrevet 9. april 2008 #15 Skrevet 9. april 2008 Du kan lage ansikstmaske av den.. Det pleier jeg og gjøre, bare ha i litt oliven olje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå