Gå til innhold

11 mnd og veldig grøtlei..... Hva gir vi han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal ikke ha brød med pålegg, går bra med 2 biter og 3. biten kaster han opp av (setter det sikkert for langt bak)

Drikker mme enda, men kun som tillegg ved siden av mat og det metter jo ikke nok heller.

Gir han yohurt blandet med små brødbiter 1 gang pr dag (lunsj) Men kan han få dette 2-3 ganger pr dag??? Spiser også banan og frukt beger, men det er jo ikke et helt måltid det heller....

Har prøvd 4 forskjellige grøter, både med og uten forskjellig frukt i... Ikke noe funker, han nekter rett og slett!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn vil ha mer mat... har du prøvd å gi ham vanlig most middag?

Skrevet

Havregryn spiste mine mye av, kavring, cornflaks osv. Om de får det med melk (stor uenighet med hvor tidlig man skal gi vanlig melk men) mme eller joughurt,

Havregrøt, smørgrøt osv.

Lefser (fåes grove og fine) med smøreost, har mine barn spist selv. Rullet de sammen og de har spist.

Brød ville de helst spise uten pålegg, eller hver for seg. Ha en skive i handa og spise.

Skrevet

Han får middag til middagstid... Men jeg trenger noe som kan erstatte frokost grøt og kveldsgrøt!!!

kavring setter han også fast (har prøvd) Tørt brød er også testa ut, nytter ikke.....

Flere forslag???

Men kan han få yohurt mer enn en gang pr dag da????

Skrevet

det er jo ingen som sier at man ikke kan spise middag litt oftere i perioder :-)

youghurt kan man sikkert spise litt oftere, men det kan være avføringsmidddel, og det er mye sukker i det som også virker lakserende ...

Skrevet

Fruktbiter, rett og slett?

Vi hadde banan som eget mellommåltid en periode her i gården.

Småfolk sine grøter har også vært slager når hun har vært lei mye annet.

Hjemmelaget grøt er jo fint å variere med.

Også har jo helsekost noen egne grøter hvor du selv kan bande kornslag? Kanskje det er en ide for konsistensen?

Suppe kanskje også kan være en ide? Havresuppe feks?

Skrevet

Hva med å blande brødbiter i fruktmos i stedet for yoghurt til et måltid eller to? Det blir jo nesten som brød med syltetøy. Da kan du jo også variere mye med hvilken type frukt du bruker.

Skrevet

ok, da har jeg fått et par tips her som skal testes ut de nærmeste dagene. Tusen takk, jeg var helt blank på andre ting nå, så det var mye hjelp i dere =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...