Gå til innhold

Babyen i lek med andre barn - Trenger innspill her!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skikkelig usikker på hvor mye/nært jeg skal la andre, litt større barn kose og leke m babyen min på 4 mnd. Barn mangler jo som kjent intimgrenser :-), og det kan vel kanskje bli litt mye nuss og kos synes jeg. Babyen har en storebror på 6 år som liker veldig godt å kose, dessuten har vi jo familie og nabounger som gjerne kommer innom for å leke og kose med babyen.

Egentlig er jo gutten heldig som har så mange å leke med, men jeg blir av og til litt usikker på om jeg lar andre barn kose litt for mye.

Hva tenker andre om dette? Spesielt i forhold til forkjøla/snørrete barn?

Jeg bekymrer meg dessuten litt for at babyen skal bli forkjøla, er dette en unødvendig bekymring? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å holde snørrete barn litt unna babyen, og aller helst unngå å få besøk/besøke snørrete/syke unger ol.

Gutten på 6 år forstår jo litt. Prøv å forklar han at han ikke må være for mye oppi babyen når han er snørrete. Og innfør gode håndvaskrutiner hjemme, spesielt når familien kommer hjem etter å ha være ute (på jobb, skolen osv.).

Men friske unger holder vi ikke unna babyen vår, det er kun de som vi vet kan være smittsomme ;) Men jeg likte uansett ikke at fremmede unger var for mye oppi/tok for mye på babyen vår. Nå er vi mer avslappet i forhold til dette (han er 8 mndr.), i og med at han pleier å leke på gulvet både med og uten andre barn.

Skrevet

Jeg har vært litt restriktiv her, men vår datter er ekstremt prematur da. Likevel kan man jo ikke leve i et "sterilt" hjem heller. De må jo vennes til andre "baselusker". Er ungene veldig forkjølt så kan man jo naturligvis holde dem unna.

Skrevet

Jeg tenker litt sånn for å sette det på spissen: jo mer bassilusker desto mer motstandsdyktig blir babyen...har en baby på 5 mnd og ei jente på 3 1/2. Hun får kose så mye hun vil,men hun får ikke borti babyen før hun har vasket seg etter bhg. Men om hun er forkjøla så får hun borti babyen ja,men trenger jo ikke å gni snørra inn i ansiktet da!! Babyen er veldig glad i å leke på golvet,og vi har hund som hun får lov å klappe/lugge/smake på,og hunden drar jo alltid med seg litt skitt inn og så her blir de "herda" fra første stund. Nå må ikke dere tro at babyen ligger på et inngrodd golv av møkk altså,jeg er veldig nøye med å ha det rent rundt meg,men uansett det jeg vil fram til er at jeg ikke er redd for at babyen skal få i seg litt bassilusker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...