*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Jeg lurer på en ting som sikkert er litt teit, hehe..... er det egentli noen forskning eller andre anbefalinger om ikke å ta så mange ultralyder?? Jeg har lyst å ta en 3D ultralyd, men ikke hvis det er vist at det kan være uheldig for fosteret... noen som vet??
hmmm? Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 synes det skulle være litt rart om det kan skade fosteret, er jo bare lydbølger som reflekteres når de treffer noe og dermed gir et bilde, sånn kort forklart... Jeg TROR ganske sikkert at ultra lyd ikke skal ha noe å si for fosteret ditt ) og hvis du kun har hatt en ultralydfør så kan det i alle fal ikke skade, er jo mange som har mange flere enn det og føder helt 100% friske barn til termin... tror ikke du trenger å beskymre deg.. jeg ville gått på 3D ul om jeg hadde hatt lyst til det )
jentelykke + guttelykke Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 De har holdt på med ultralyd i mange år, og det er ikke skadelig. Vi har vært på ultralydklinikken i Sandvika. Det anbefaler jeg på det sterkeste. Se www.ultralydklinikken.no Der står det også info om det du lurer på!
daniel i magen Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 det tror jeg ikke du skal bekymre deg over. da jeg skulle ha jenta mi for 9 år siden tok jeg ultralyd på hver kontroll.jeg da på kontroll hos en lege på sykehuset.dattera mi har ikke tatt skade av det! og da var jeg ofte på kontroll. så ta den ultralyden du!
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 9. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2008 Så moro å høre... bestilte nemlig time på sandvika idag, så tenkte meg dit neste uke.. Har hatt 2 UL før, men tror som dere sier over her at det ikke bør være skadelig.... så da kjører jeg på.... Håper bare virkelig at lillegutt ligger greit til, hehe:-D Skikkelig moro å høre at du var fornøyd me sandvika:-D
burre Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg ville bekymret meg mer over at jeg ikke gjorde ultralyden hos en med medisinsk kompetanse enn at ultralyden skal være farlig! Ikke særlig gøy med flotte bilder om de overser helsen til babyen. Jeg var hos Kvinnedoktor i Tønsberg og der fikk jeg flott 3 D og film samt full medisinsk vurdering for 850 kr. Han målte også at morkaken fungerer bra. Tenk deg at du er der og får fine bilder og så overser man noe så viktig! Kusina mi mista akkuratt babyen i 39 uke og de sier at det var morkakesvikt. Det ble ikke oppdaget før det var for sent. Han på Kvinnedoktor sa at undersøkelsen han tok forsikret oss om at det ikke var fare på ferde. Han målte gjennomstrømningen i blodkarene og fortalte at man i lang tid i forveien vil se at noe ikke stemmer. se på www.kvinnedoktor.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå