Gå til innhold

Neseblod


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blør aldri neseblod, men den siste uka har det skjedd to ganger. Er 30+1 i dag. Har lest et eller annet sted at det kan skje i løpet av svangerskapet, men hvorfor skjer det egentlig? Noe jeg bør være bekymret over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge det jeg har lest om svangerskapet, så er slimhinnene mer hovne og blodfylte under graviditeten, slik at det er lettere for å blø feks nesblod. Jeg har hatt et par episoder av dette selv nå sent i graviditeten (er og i uke 30+4), men jeg har hele graviditeten også slitt med tett nese, som også visstnok kommer av disse hovne slimhinnene. Har også stukket meg/ skjært meg et par ganger på fingrene, og da har det tatt laang tid før det har stoppet. Spurte jordmor om dette ved forrige kontroll, fordi jeg begynte å bekymre meg for om dette betydde at jeg kunne blø veldig under fødselen. Men hun beroliget meg og sa at det var kroppens måte å forebygge blodpropp på, at blodet blir tynnere og man blør lettere. Altså ingen grunn til å bekymre seg for dette, ut i fra det jeg har skjønt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma skjer med meg akkurat nå!!

Det fosser ut av venstre nesebor.

Og jeg har aldri å mine 29 år blødd neseblod.

 

Så det var trøstende ord.

Selv om jeg nok gikk ut fra at dette også var normalt. ;o)

 

Nå ser jeg småkomisk ut med dopapir trøkt oppi nesa, liksom hu Julie på Hotel cæsar hadde før i dag:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...