Gerd-Johan Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Har en 3.5 åring som PLUTTSELIG har begynt å bæsje i buksa! Han har alltid vært kjempeflink til å gå på do, så jeg forstår ikke hvorfor? Han gjemmer seg og bæsjer. Dette har nå skjedd 3 ganger, og det startet etter at han hadde diare og ikke rakk å gå på do. Dette liker jeg overhodet ikke.Kan noen gi meg råd?
Piri Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Eldstejenta begynte med det da ho hadde vært bleiefri i 2 år. Jeg ga henne en advarsel hvor jeg sa at hvis hun gjorde det en gang til skulle hun få gå slik. Ho gikk med skit i buksa i 2 timer og hadde en grusom opplevelse. Siden har ho ikke gjort det en eneste gang. Løper for livet når hun må på do den dag i dag. Og nå er hun 14.........
Lykke X 4 Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Noen barn begynner igjen å bæsje i buksa etter at de har holdt opp en stund. Det er HELT normalt. Dere får starte på nytt igjen med avvenningsmetodene dere har brukt. Og for all del, IKKE straff ungen for det.
Gerd-Johan Skrevet 9. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2008 Han har vært bleiefri i over 1 år.Alt har gått helt på skinner, jeg skjønner ingenting jeg. Er det noe spesiell grunn til at han gjør dette da?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Det er jo helt forferdelig å la en unge gå med bæsj i buksa i to timer! Anbefaler å heller finne på noe annet. Belønning i form av feks klistremerker o.l. hver gang han går på do feks. Vi hadde en sånn periode rett etter bleieslutt, men med den rette motivasjonen (klistremerkeskjema og fiiiiin leke når skjemaet var fullt) gikk det over på et par dager.
Lykke X 4 Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Har det hendt noe spesielt i livet hans i det siste? Har han fått småsøsken, eller begynt i barnehage? Noen ganger skyldes slike tilbakefall f.eks slike ting. Anbefaler deg å ta det med ro, og starte på nytt. Han er ikke så stor enda, at dette er "krise", mange barn er ikke helt tørre før de er 3,5-4 år. Min unge slutta med bleier da han var nesten tre år, han hadde slutta før det, men så begynte han igjen. Varte bare noen uker (husker ikke helt) før han var tørr igjen
Lykke X 4 Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Har det hendt noe spesielt i livet hans i det siste? Har han fått småsøsken, eller begynt i barnehage? Noen ganger skyldes slike tilbakefall f.eks slike ting. Anbefaler deg å ta det med ro, og starte på nytt. Han er ikke så stor enda, at dette er "krise", mange barn er ikke helt tørre før de er 3,5-4 år. Min unge slutta med bleier da han var nesten tre år, han hadde slutta før det, men så begynte han igjen. Varte bare noen uker (husker ikke helt) før han var tørr igjen
Gerd-Johan Skrevet 9. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2008 Nei ikke som jeg kan tenke på. Har problemer med at han blir særsklit umulig når besteforeldrene er på besøk. Jeg kjenner ham nesten ikke igjen da. Han som er så flink å høre etter meg ellers. Vi flyttet i nytt hus før jul, men det har nå gått greit. Ikke ny barnehage eller noe endringer på hjemmefronten...Alt er som før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå