mkk1983 Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Hadde termin 3.april. Er det rier jeg kjenner nå, eller starten på de...har hatt murring i ryggen i hele dag. nå de siste timene har det kommet hyppigere, og med fem min mellomrom. Noen som vet?? Er vondt men bare i ryggen
lykkeliten82 Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Himmel så rart, logget meg inn for å spørr om det samme! Jeg har vært hos jordmor i dag(Termin i går)har hatt en del "tak" i ryggen i natt. Vi snakket om dette og hun forklarte at det var mange som kjennte hovedvekten av riene kun i ryggen. Jeg forklarte også at jeg trodde slimpropen gikk i dag på morraen. Hun ville da gjerne sjekke hvor langt jeg var kommet i modnings prosessen. Til min store overraskelse var livmortappen flat, og jeg moden som bare det. hun strippet meg, og jeg har etter det fortsatt hatt murringer og tak i ryggen, ca hvert 10 min, men lite å kjenne til "vanlige" kynnere i magen..... Jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente, er det i gang eller? Noen med erfaringer?
mkk1983 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2008 så rart ja:) går å tar tiden nå eg. Går ca fem min mellom hvet ryggvondt og det varer i ca et min. så er jeg helt vanlig etterpå. Tenkte å drøye det litt lenger før jeg evnt ringer sykehuset. Trodde ikke rier skulle kjennes sånn ut..... håper noen kan svare oss snart:)
Dramatica Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Kjenner du noe som helst rundt magen? Ikke at det gjør vondt altså, men at det kanskje stramer seg litt?
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Ei jeg kjenner fikk bare riene i ryggen. Hun trodde ikke det var rier og kom inn på sykehuset meg 10 cm åpning:-) Så der ble det nesten hjemmefødsel...Så jeg ville ringt føden og bedt om en sjekk, det værste som kan skje er jo at du blir sendt hjem igjen. Min mor hadde og riene kun i ryggen, så tror nok det er igang for deg ja:-) Lykke til!
undome Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Jeg ville dratt inn på sjekk om det er så regelmessig til deg... ikke alle trenger å få sååå vondt og noen har større smerte terskel enn andre.. en vet jo ikke om man sitter med masse åpning osv.. og da kan det være lurt og få sjekket seg om man går med regelmessige tak over 1 time iallefall.. det sa jm til meg. sitter i samma sak nå.. var til jm i dag hun sa jeg hadde litt over 2 cm åpning og var veldig moden.. kommet slim med rosa spor i, men det er normalt etter å ha blitt strippet.. men har en del tak i magen og ryggen.. men er ikke vondt.. så jeg skal vente å se det an litt til iallefall..Har blitt lurt før med masrier for så at det har stoppet opp.. så tørr ikke glede meg eller håpe på no.. prøver å late som ingen ting og se det an utover kvelden...
lykkeliten82 Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Tusen takk for svar:) Jeg har hat sammentrekkninger i magen under rygg "takene", men det er fortsatt ca 10 min mellom hver.. men det er jo veldig spennende! Jeg føler meg avslappet, så jeg avventer med å kontakte føden:) Det blir spennende å se, lykke til til deg undome:) Hvordan går det med deg mrk 1983?
Tredjemann på vei :D Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Kan høres ut som du er igang ja! Så spennende:-) Gleder meg til det er min tur igjen! Jeg kjente godt når jeg hadde rier og ikke bare vanlige kynnere, men det tok noen timer før de ble skikkelig vonde. Vi drøyet lenge med å dra til føden nettopp fordi jeg trodde smertene skulle bli helt vanvittige leeenge før fødselen. Der tok jeg feil. Begynte å bli skikkelig vondt da vi dro til sykehuset i 9-halv 10 tiden på kvelden. Hadde 3-4 cm åpning kl.22 og gutten ble født kl.00.32. Lykke til!
undome Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 sitter med samma greia her egentlig bortsett fra at jeg synes de tar mer tak,, venter fortsatt på mer smerte... ekke vondt enda sååå=( Snakka med føden og hun sa jeg kunne komme inn når jeg ble skikkelig usikker eller fikk mer vondt. og i og med at det tok sin tid de 2 andre fødslene mine , så var det ikke noe krise enda her med å komme seg inn.. er ca 5 min mellom hvert tak her nå..men usikker på om det er skikkelige rier enda..får bare fortsette å vente å se gitt=/ kjenner det mer i ryggen når jeg er oppe å går iallefall.. så kanskje... hmm Noe fremgang hos deg da lykkeliten82 ? og mrk 1983? Vi får håpe det blir verre utover natten da=)
mkk1983 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2008 Takk for svar:) Vi drog inn på føden i ni tiden i går kveld. Men hadde bare en cm. åpning:( ble sendt hjem igjen( kunne blitt, men de mente det var best å slappe av hjemme) Fikk sove tab, men har ikke sovet mer i natt enn litt mellom hver ri, som faktisk har vært hvert 5 min nå i et døgn. Skal inn igjen om et par timer. Bada i badekar i natt forresten, det hjalp:)
lykkeliten82 Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Det blir spennende Mkk1983! Jeg har sovet relativt godt i natt. har hatt noen rygg tak, men også 3-4 av det jeg anntar er orntlige rier. De begynnte i ryggen og beveget seg rundt til magen som et belte. varte mellom 45-60 sec. da måte det pustes gitt:) men det hele roet seg, og nå merker jeg lite til noen ting....... ufattelig kjedelig..men ho kmmer vel når hun kommer:) Noen som vet hvor lenge man kan gå å være moden, jeghadde 1cm åpning, ble strippet, flat livmorhals og fikk akupunktur i går formiddag! Ellers skjedd noe hos dere andre på denne tråden?
snart tobarns Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 riene begynte fredags natt med 7 min mellomrom med førstemann. Fødte mandag morgen, så du kan si det tok sin tid... åpningsfasen tok en evighet, skal jeg si deg... men du føder i løpet av noen døgn i verste fall
lykkeliten82 Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Huff, ja, da må man bare smøre seg med tolmodighet:)
undome Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 jeg har ligget i hele natt med 5min mellom hver rie men ikke nå vondt, are litt ubehag.. snakket med føden og de ba meg komme inn når det ble vondere... Så dro til min jm i dag for å sjekke om det var noe forandring siden jeg var til henne i går, og det var det=) nesten 3 cm og hun fikk takk i vannposen eller hva det var hun kalte det.. fiklet litt borti den og strippet meg skikkelig... så var det bare å dra hjem og vente og se om ting ble verre...*håååpe* sliten etter den natta her nå ja... hun sa også ansiktet mitt hadde forandret seg fra i går:O sa jeg hadde fått føde ansikt... så håper det ligger noe i det da=) og at innen natta her er over så er litj mann ut:D skal holde dere oppdatert iallefall høres ut som vi har det ganske så likt alle vi 3 her som sitter slik nå!! blir spennende å se om det skjer noe mer med oss nærmeste døgnet:D
Linnbjørg Skrevet 10. april 2008 #16 Skrevet 10. april 2008 Rier, ja... Sitter selv og lurer litt på hva det er... Det virker som at det er så utrolig individuelt! Jeg har hatt lite kynnere underveis i svangerskapet, men de siste nettene har det tatt seg veldig opp. Før har alltid kynnerne vært øverst i magen, men nå har det beveget seg nedover, og spørsmålet er da om det kanskje kan være rier i stedet??? Noen ganger "skjærer" det til helt nederst i livmora. Noen som har hatt det slik? Føles som at det er blæra som får gjennomgå, men kanskje det noe annet?
undome Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 den skjære/stikke følelesen har jeg hatt lenge, og det viste seg at det var babyen som presset seg godt nede i bekkenet,.. spesielt mye kan en få det om man står eller er oppe og går... er utrolig vondt når det skjer.. har blitt lurt masse dette svangerskapet jeg og med masrier osv..så er vanskelig å skille de masriene fra begynnede virkelige rier.. så jeg vet bare forskjellen når jeg får skikkelig vondt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå