Gå til innhold

ang. redusert stilling- disponere tid som man vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å søke kun 70% stilling når jeg nå skal tilbake i jobb. arbeider i det offentlige, og har krav på dette. men det jeg lurer på er om noen vet om man kan disponere da tiden som man vil, så lenge man da arbeider så så mange timer i uken? Kan jeg fex komme sent en tirsdag en uke og tidlig en annen, og gå tidlig en fredag og sitte utover en annen, eller må man avtale et fast opplegg med arbeidsgiver fra starten av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner sterkt med at du må lage en avtale med arbeidsgiver om hvordan du skal jobbe.... Nå vet jeg jo ikke hvilken type jobb du har da, men de fleste arbeidsgivere ønsker vel forutsigbarhet i forhold til når de ansatte er på jobb - så fremst man ikke har flexitid til alle???

Skrevet

Det må være i samråd med arbeidsgiver, men dersom det er ok for arbeidsgiver, så kan du selvfølgelig styre dette selv. Men noen arbeidsgivere er avhengig å supplere med andre arbeidstakere den tiden du ikke er der. Og noen steder er det mer aktuelt med en som heller er på jobb om morgen enn eventuelt på ettermiddag, det er avhengig av hvilken jobb det er.

Skrevet

Hvis du har full fleksitid fra før, så er det en mulighet for at du kan fortsette med det. Jeg skal jobbe ca 75% nå og jeg jobber i butikk, der er vi selvfølgelig avhengig av å ha nok folk på jobb hele tiden, så for meg er det uaktuelt å jobbe når jeg vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...