Gå til innhold

MAUR!!!hvordan bli kvitt dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er forholdsvis store svarte, og kommer inn fra veggen i solsiden. Tar kanskje ti- tjue pr dag..HAr satt ut sånn boks, men ser ikke ut som det hjelper....

Når sola står på og varmer, er det masse ute på grunnmuren og veggen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk på FK-butikken ( felleskjøpet) de skal ha noe der som skal funke mener jeg...

Skrevet

KANEL høres sikkert rart ut,men de går ikke inn der det er strødd kanel.gjorde underverker for oss,strødde en god dose der de kom inn og har ikke hatt noe problem med maur etter:)

Skrevet

Stokkmaur??

Om det er det bør det taes på alvor... Få noen fra skadedyrkontrollen til å komme å sjekke.

Lykke til

Skrevet

Vet du hvordan man kan se om det er stokkmaur? Vi har kjempetykke steinmurer under huset, mistenker at de kan bo der, siden de kommer frem når sola varmer,,,,

Skrevet

Kaffe og kanel, trø MYE rundt huser der de kommer inn. Og med mye, så mener jeg mye. Flere poser kaffe og kanel. og da sammen, slik at det gir en litt ekkel/rar lukt. vann det litt, da kommer lukta bedre frem.

Tok kverken på alle vi hadde hjemme. Og ikke kommet tilbake siden.

De store kan være litt farlige, for de kan bo inni veggen og spise opp veggen. men kaffe og kanel fungerte i motsettnign til alt annet vi hadde prøvd (kjærringråd hjelper av og til faktisk)

Skrevet

Men blir de drept, eller holder de seg bare unna der det er strødd kaffe?Eller forsvinner de et annet sted?

Skrevet

Ifjor sommer da jeg kom hjem fra ferie, hadde jeg fått en haug nye samboere i kjellerstua. De kom fra veggen, og ut sprekker og hull, tilogmed hvor lysbryteren var og varmekablene. Noen hadde vinger også.Det var grusomt!!! Jeg ringte umiddelbart skadedyrkontrollen og de måtte komme å spraye 5 ganger. Selv fikk jeg en egen spray for å ta de som eventuelt måtte dukke opp.

Vi flyttet.

hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...