tudeluuu Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 ..i dag. Har tatt UL av hofter et par ganger siden fødselen for å følge med på utviklingen av hofteleddene, men i dag (han er 8 uker) bestemte barneortopeden seg for at det ikke gikk riktig vei med utviklingen, og derfor la de han i frejkas pute. Nå må den stakars lille knotten ha den på i 4 mnd. Veldig kjedelig med tanke på den motoriske utviklingen, spesielt fra 4 mnd alder, men vi skal nok overleve. Hadde selvsagt vært en fordel om han hadde begynt å bæsje litt skjeldnere nå da, men vi skal vel overeleve læl.. Noen med erfaringer de vil dele??
Wicked witch Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Hei. Gutten min fikk lov å ta av puta i går. . Kjenner at jeg er glad de valgte å gi han den så tidlig, selvom han var et grensetilfelle. Han er ti uker i dag, og slapp å ha pute mer en 6 uker. Når det er sagt, så går det ganske fort å bli vant til stell og sånn. Min bæsjer også veldig ofte, men man blir så vant til puta at det går veldig fort å greit å ta den av og på. På dagtid har vi tatt oss ganske god tid på stellebordet, og kost masse. Husk å ikke løfte etter beina når du steller. Bruk puter til å bygge opp så han ikke blir liggende med hodet nedover. Det går nok fint, har hørt at noen til og med lærer å krabbe og gå med pute. Lykke til!
Lykke X 4 Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Jeg hadde det selv som baby. I flere måneder. Jeg utvikla meg helt normalt og gikk da jeg var rundt året. Dette pleier å gå seg til, han blir vant med dette og dere blir vant med det.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 jente nr 1 måtte ligge med pute i 3 mnd, men det ble oppdaget og behandlet fra hun var 1 dag gammel, dette har ikke hindret hennes motoriske utvikling. hun begynte å krabbe rundt 6-7 mnd og gikk når hun var rundt året. og hun er nå 3 år, og er lik alle andre på samme alder. slapp heldigvis pute med jente nr 2, men skal inn til UL om 2 uker, da er hun 6 uker, for å være på den sikre siden. når ett barn har det, så vil det automatisk bli fulgt opp på neste.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Hei. Datter til mannen min hadde pute da hun ble født. Hadde den i vel 6 mnd. Ingen problemer med motorikken, dette tar de fort igjen! I dag er hun 19 år!! og er blitt DEN dama=) he.he.
tudeluuu Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Jeg har også selv brukt pute, da jeg var nyfødt, så jeg vet at dette går bra!! Men likevel så føler jeg meg litt trist for at gutten min har problem med hofta. Tenk hvis han ikke blir bra, selv med bruk av pute. blir litt trist for at gutten min ikke er 100% som han skal liksom.. men så er det jo mitt gen han har arvet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå