Gjest Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Jenta mi var 51 cm og 4000 gram da hun var født. Da hun var syv uker var hun 58 cm og 5280gram. Hun får mat i elleve-tolv tida om kvelden og da sover hun til ca halv syv. Så får hun mat igjen og vi sover til ca ni-halv ti. Deretter varierer det litt, men for eksempel i dag fikk hun igjen kl tolv og så var vi ute og trillet en tur, og etter det sover hun så godt. Helsesøster mente at siden hun sover om natten så burde jeg ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid om dagen. Men hun har ofte denne ene lange luren midt på dagen så da må jeg jo vekke henne. Ville dere gjordt det, eller ville dere latt henne sove? Om kvelden spiser hun ofte annenhver time igjen... Jeg ammer, forresten.
Sunniva78 har to små Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Jeg hadde ikke vekket henne... Har lest så mange plasser at det ikke er bra å vekke de små fra søvnen sin. Så lenge hun legger på seg og følger vekstkurven får hun da det hun trenger..? Går det mye mere enn 4 timer mellom måltidene da?
tudeluuu Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Dersom hun legger på seg greit, ville jeg ikke bekymret meg noe særlig. Du merker jo selv hvordan hun trives. Synes det er viktig å la de små sove når de sover jeg, men dersom hun sover mer enn 5 timer (dvs at det er mer enn 5 timer mellom 2 måltid på dagen), så ville jeg nok vekt henne. Min gutt på 8 uker sover mellom 5 og 7 timer i strekk i løpet av natta, så en god blund på 3-4 timer til etter et måltid. Så er det som regel 2-3 timer mellom alle måltid på dagen, men akkurat nå feks så har han sovet siden han fikk mat sist for 3 timer siden, og jeg har ikke tenkt å vekke han. Han våkner sikkert før det har gått 5 timer uansett.. =)
Gjest Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Tusen takk for svar :-) Vanligvis går det vel ikke så mye lenger enn 4 timer,tror jeg. Får prøve i morgen og la henne sove og se hvor lenge hun sover da :-) Hun burde vel våkne hvis hun blir veldig sulten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå