Gå til innhold

Trenger litt råd og synspunkter.. Er jeg slem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever i et veldig dårlig forhold. Mannen min er vel det mange vil kalle psykopat. Han er hissig, sur, mangler empati og er rett og slett slem. Han har ikke gått til fysisk angrep på meg (Bortsett fra kvelertak en gang), men har ødlagt meg helt psykisk. Og dette går da ut over alt og alle.

Han har begynt såvidt å gå til lege nå, men sa i går at han ikke gidder det mer, for legen er en stor dust.

Jeg går til samme lege, og han mener jeg burde komme meg vekk, ihvertfall inntil samboer har blitt mer stabil.

Jeg er veldig redd for samboer.. Jeg vet ikke hvor grensen hans går. Er faktisk redd for livet hvis jeg går fra ham. (Kanskje dramatiserer jeg, men vet ikke)...

Nå har jeg begynt å tenke på en måte å komme meg vekk, men det innebærer å lure ham.

Min mor som bor et godt stykke unna kommer på besøk her i forbindelse med bursdagen til sønnen min i juni. Jeg har pratet en del med henne og hun synes situasjonen min er helt forferdelig.

Vi pratet litt om nå at når hun kommer hit, skal jeg være med henne tilbake på "ferie", men planen er at jeg skal bli.

Så får jeg med meg noen hit for å hente sakene mine ved en senere anledning.

Tenkte å få en samtale med legen min snart hvor han får greie på hva jeg har tenkt til, og få ordnet med nav før jeg reiser. Hvis det er mulig?? Noen som vet?

Kommer selvfølgelig til å fortelle de hvorfor jeg gjør som jeg gjør, og jeg kan vel kanskje få en erklæring fra legen?

Alt annet praktisk vil jeg og løse i det stille. Jeg har støttespillere der jeg flytter som kommer til å hjelpe meg så godt de kan.

Så.. er det noen som har erfaringer, synspunkter eller annet å komme med, så hadde jeg blitt utrolig glad.

Jeg er egentlig en veldig samvittighetsfull person, så det kommer til å bli vanskelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke slem som prøver å redde ditt og gutten din sitt liv.

Psykopater kan dessverre ikke helbredes, og jeg synes absoultt du skal prøve å gjennomføre denne planen.

Krysser fingrene.

Skrevet

Kontakt Krisesenteret og få råd der. Fortsett å ta deg selv på alvor. Følg magefølelsen.

Skrevet

Tror du krisesenteret kan hjelpe meg med det praktiske rundt dette? Som å hjelpe til med nav og sånn... De kan jo være ganske kjipe.

Skrevet

Krisesenteret har mye erfaring og kan sikkert gi råd. Om de ikke har alle svarene selv vet de litt om hvor du kan finne svarene.

Skrevet

Krisesenteret kan hjelpe deg med å ta kontakt med alle de instanser som du trenger. Ville også tatt kontakt med familievernkontoret, der er de også veldig flinke, har god kompetanse og forståelse. Det er viktig for deg og barnet(-a) at du kommer deg ut av forholdet. Jo før jo heller, tar tid å bygge seg opp igjen også, og ingen fortjener en hverdag med en psykopat, du fortjener så mye bedre.

Skrevet

Det som er endel av problemet er at jeg er alene her... Ingen å alliere meg med. Bor langt vekke fra alt, og ikke lappen. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme meg rundt uten å bli oppdaget.

Skrevet

huff, dette høres helt forferdelig ut.

mitt råd er å gjøre det som planen din er, bli med din mor hjem.

med du bør planlegge dette nøye:

-Viktig at du oppretter kontakt med ett krisesenter, der får du gode råd.

-ordne litt før du reiser at all din post blir omadressert til din mor (slik at alle brev fra nav og slikt ikke havner i hans hender.)

-Bytt bank, skaff deg nye bank kort. deler dere bank kontorer? ordn opp i dette. FØR du dra)

-Skaff deg nødvendige kopier av din sønns fødsels attest og andre identifikasjons papire. har han pass, MÅ du ta det med deg. Ikke la noen slike papirer bli liggende igjenn hos din samboer

-Begynn å sett av penger nå

-pakk klærne dine litt og litt, send noe avgårde til din mor på forhånd i skjul.

-det samme gjelder smykker, bilder du vil ha og andre ting av affesksjonsverdi

-få deg nytt mobilnummer, gjerne i noen andres navn (slektning/venn som vil hjelpe deg med det?) så slipper du å få masse opprigninger fra han.

-få en erklæring fra legen om situasjonen, greit å ha disse tingene godt dokumentert. hjelper med NAV.

Viktig at du gjør dette diskret og sakte.

håper det ordner seg for deg, det finnes hjelp å få.lykke til

• 4 måneder senere...
Skrevet

Er du sammen med han enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...