Gå til innhold

Hva liker dere best? Gamle eller nye hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del kommer det selvfølgelig an på det enkelte huset, men sånn generelt liker jeg gamle best.

Vi har selv ett som er nesten 100 år gammelt, men jeg liker enda eldre hus nesten enda bedre.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nye.

Vi skal bygge oss Funkis hus :o)

Skrevet

Liker i utgangspunktet de fleste hus som ikke gir seg ut for være noe de ikke er.

Skrevet

Gamle hus :) men da mener jeg flotte gamle villaer, ikke firkanthus fra beynnelsen av 50-tallet.

Fint med nytt hus også, men da må de hvertfall se ut som gamle hus ;)

Skrevet

Hehe, den var ny. Hvordan gir et hus seg ut for være noe det ikke er?

Skrevet

Et nytt hus som ved hjelp av diverse gammeldagse bygningsdetaljer, som ikke bestandig er så gammeldagse likevel, forsøker å framstå som gammelt f.eks.

Skrevet

Gammle uten tvil. Jeg trives sjelden godt i hus som er ynge enn 100 år. Hus trenger sjel.

Skrevet

Å se på: gamle hus

Å bo i: nye hus

Et nytt hus er maks 40 år gammelt. Så lenge det er nyoppusset og jeg ikke får følelsen av at det er gammelt er det i grunn helt i orden.

Skrevet

Gamle, helt klart. Mere sjarm og så har de som regel MYE større og finere tomer enn nyhusa og ligger ofte lunt til.

Vårt er fra 1939, ikke så gammelt, ikke særlig stort heller, men det har potensiale, vinduer er av nyere dato og bordkledninga ble skifta for 6 år sia. Pusser opp innvendig nå og skal innrede kjeller etterhvert og bygge på litt, da får vi et romslig hus og tomta, den er SUUUUPER. Nesten 2 mål, mye plen, endel fine gamle bsuker og trær, mulighetene er mange, vi har uthus og skal bygge en stor garasje med et hobbyrom på loftet. Så blir det treplatt på 100kvm med hagestue og stamp etterhvert...og USJENERT!! Er ikke "innebygd". bor landlig, ca 30min kjøring til sentrum og 5 km til butikk. Mange med småbarn rundt her :-)

Skrevet

Gamle hus, gjerne fra århundreskiftet. Har alltid drømt om å bo i en flott gammel sveitservilla :) Blir nok med drømmen, men trives kjempegodt der vi bor nå - i et søtt lite hus fra -62.

Syns ofte de nye husene blir veldig upersonlige, sjelløse og kalde - dessuten er alle "likedan", både innvendig og utvendig. Sikkert deilig å ha alt nytt, men jeg liker at ting har litt historie jeg,da.

Skrevet

Jeg liker stilen på gamle herskapshus selv, men komforten som nye hus gir meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...