Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Trener noen av dere spinning under svangerskapet? Hvilke erfaringer har dere med det? trener 3-4 ganger uka og er motivert for spinning, har trent det mye før, men er litt skeptisk pga graviditeten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spinner 3-4 ganger i uken. Kjempegod trening fordi bevegelsene er glidende i motsetning til f.eks løping, som slår. Både legen og personalet på sats (hadde gravide-veiledning) anbefaler spinning. Intervall er bra fordi det er ok med ikke for lange sekvenser med høy puls, og ellers passer jeg på at jeg ligger på ca 60 % av makspuls og ikke over 80 på topper. Etter at jeg begynte å kjenne sparking har jeg blitt litt mer oppmerksom på å ikke presse for hardt, det er mye mer virkelig at det er en liten baby der nå :-)

Og en ting til: Blæren er ikke helt på lag i disse dager :-D Må stoppe opp mellom stående og sittende og knipe på vei opp. Ja, ja, gratis bekkentrening også :-)

Skrevet

Helt enig med deg.

Har også trent en del spinning før, men nå har jeg ikke turt å gjøre det. I går var min kjære og jeg på SATS og han tok en spinningtime, mens jeg gikk 1/2 time på tredemølle. Problemet er at jeg får så vondt i bekkenet hver gang jeg setter ned foten, etter en stund, sånn er det når jeg går tur også. Derfor tenkte jeg at spinning er bedre? Jeg tok med meg en brosjyre som heter SATS Gravid, og der står spinning i 45 min. som en av tingene man kan trene. Så, jeg tror kanskje det er bedre enn å gå. Er det SATS du trener på også?

Skrevet

Hei

Tusen takk for svar. Det var motiverende. Da prøver jeg :-)

Skrevet

Hei,

ja jeg også trener på sats, men jeg har ikke sett den brosjyren. Takk for tipset, den skal jeg spørre etter. Hvis de anbefaler det, så tror jeg at jeg ihvertfall skal prøve.

Greit med litt variasjon...

Skrevet

Hyggelig at det hjalp litt :-) Jeg synes i hvert fall det er kjempedeilig å få trent litt skikkelig, hjelper på humøret. Enig med deg, gamla, gåingen på tredemølle er veldig ubehagelig. Trener også på sats (stort sett sjølyst), er vedlig fornøyd med dem. Be om veiledning av en som kan gravidetrening. Jeg fikk lagt opp et passende styrkeprogram også.

Skrevet

Er gratis for medlemmer :-)

Skrevet

Ja, godt å svette litt!

I går måtte jeg bruke god tid til å strekke ut etter gåingen, på rompa og "hofteleddsmuskel"- er det det den heter, tro? Min venninne sa det var viktig, for disse to musklene henger sammen.....

Men, tror jeg skal prøve å spinne litt, ja.

Skrevet

Spinning og sykkel er veldig bra trening for gravide, også de som sliter med bekkenet.

Jeg trener spinning en gang i uken og elsker det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...