Gå til innhold

Vil gjerne slutte å nattamme, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at lillegutt liksom er helt nært målstreken..

Han pleier å våkne ca kl fem (alt fra 04.30-06.00). Da får han tørr bleie og pupp, så sover vi litt til før vi står opp (han sover på eget rom).

Jeg syns det er unødvendig å amme kl fem, når han like gjerne kan få mat en time eller to seinere, da er det jo morgen.

Hvis dere var meg, ville dere prøvd å avvenne han med pupp tidlig på morgenen, eller ville dere ventet og sett om det bedrer seg?

Han er forresten 6 mnd, og får grøt og mme om ettermiddagen/kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi våkner også rundt 5-6 på morgen , får pupp og sover til ca 8.. vet ikke om det er vits å begynne å klusse med det nå, det kan jo bedre seg? eller ? andre som har forslag??

Skrevet

Jeg ville latt være å skifte bleie når han våkner og prøvd å bare legge han ned igjen og evt gi han smokken hvis han bruker det og sett om han sovner igjen da. Hvis han ikke sovner og ikke er fornøyd med å bare ligge der ville jeg fortsatt å amme. Jeg har ammet om natta frem til for et par uker siden, mini er nå 9mnd, rett og slett fordi jeg ikke har villet styre med å venne han av å spise med gråting. Nå gikk det kjempebra og nesten helt av seg selv. Jeg bare fant plutselig ut en natt at i stedet for å amme han med en gang han våknet, så kunne jeg prøve og gi han smokken og da sutret han litt og så sovnet han og sov til det ble morgen!

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve med smokken. Tenkte å kanskje gi han litt vann, men det blir sikkert bare en uvane for han...

Jeg tror liksom han sover dårlig med så full bleie, derfor skifter jeg den.

Men jeg skal jammen forsøke med smokken i natt og se om det går :-) Merker jo at det har blitt mer som kos enn at han er fryktlig sulten i det siste, så håper det skal gå bra.

Skrevet

Litt mye å forlange at han skal klare seg enda to timer, når han ikke spiser mer fast føde.

Syns du er heldig, jeg ammer fortsatt to ganger per natt, i 1-tida og 6-tida. Men satser på at han venner seg av det snart, det ser sånn ut ihvertfall :)

Skrevet

Joda, han får mer fast føde, både grøt om morgenen og middag. Da bør det vel ikke være behov for mat om natta tenker jeg.

Er liksom så kjedelig å amme så grytidlig om morgenen, dagen blir helt annerledes for både meg og han de dagene han sover til kl seks for eks. Hjelper mye på med den ene timen.

Skrevet

Det gikk fint!

Han våknet kl fem som vanlig, og da bare ga jeg han smokken sin så sov han heldigvis videre til kl seks.

Helt greit å ta han opp og amme han da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...