Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Ingredienser 4 dl mel 200 gr mykt margarin/smör 1/2-1 dl kaldt vann 1 ts salt 400 gr spinat (fersk el frossen, hakket) 200 gr fetaost 4 egg 1/2 dl melk evt salt/pepper Slik gjör du Lag bunnen ved å smuldre smöret i melet, tilsett 1 ts salt. Bland i vann, så mye at deigen holder sammen. Sett i kjöleskapet en halvtime. Ta ut deigen og trykk det ut i paiformen (jeg bruker 26 cm stor paiform), ha oppi spinat. Lag en blanding der du först smuldrer fetaosten og har oppi egg og melk etterpå. Fordel blandingen utover spinaten. Tilsett evt mer salt og pepper men husk på at fetaosten er ganske salt! Stekes på 200 grader i ca 30-45 min.
Snusmusa Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 denne er super god! Men bytter ut litt av melet med grovt og smøret med cottagecheese
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå