Gå til innhold

Av ren og skjær nysgjerrighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva definerer dere som et lite hus og som et stort hus? Og hvor går grensen for at et hus er en villa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite hus- under 200 kvm

normalt hus- 200-270 kvm

stort hus (villa)- over 300 kvm

:) Leiligheten vi flytter til nå er vel på str med et litt stort klesskap hehehe :)

Skrevet

Snakker du grunnflate eller totalt?

Synes det er vasnkelig å si jeg.. Et lite hus kan ha 3 etasjer og dermed være stort når man tenker på antall kvm..

Skrevet

Lite hus, under 100 kvm. Synes ikke man burde kunne kalle det som er under 100 for enebolig hvertfall. Sett noen melkekartong hus på 60 kvm som kalles for enebolig, neitakk :)

Normalt hus: mellom 120-200 kvm

Stort hus: over 200 kvm kan også kalles villa

Skrevet

Vårt hus er nærmere 300 kvm, og ser på det som et stort, men langt ifra noen villa.

For meg er en villa et gammelt stilfult og mega stort hus.

Et normalt hus ligger vel på 200 kvm + - , og et lite et på 100 kvm + -

Skrevet

Villa er faktisk en frittliggende enebolig med hage.. Uvesentlig om den er 100 eller 400 kvm

fra caplex.no:

"villa (lat., diminutiv av vicus, gård på landet), i oldtidens Roma bet. på de mest velhavendes landeiendom, hvor det ofte også ble drevet jordbruk. Nå: frittliggende enebolig (med hage). "

Ellers synes jeg vi snakker normal størrelse da vi er over 170-200 kvm totalt.

Skrevet

Hehe... så da bor jeg pr definisjon i en villa jeg da? Jaja, man lærer noe nytt hele tiden ;-) Vil nok ikke kalle huset vårt for en villa, det er helt normalt stort i mine øyne (150 kvadrat (eller 180 i gulvareal, men har skråtak oppe)), for meg er villa et pent hus som er på over 400 kvadrat.

Skrevet

Alva: bygde ikke dere hus når du var gravid i 2004? syntes jeg husker det fra BIM da..

Hehe, husker iallefall jeg var rimelig misunnelig på dere da vi akkurat hadde flyttet inn i et gammelt kipt hus... :-) men nå har vi nytt også, heldigvis!

Skrevet

Lite: under 150 m2

Stort: over 200 m2

Villa har ikke noe med størrelse å gjøre. Det betyr et frittliggende bolighus for én el. noen få familier, oftest med hage

Skrevet

Jo det stemmer, huset vårt er ca 3,5 år gammel :-)

Vurderer å bygge ett nytt til nærmere familien om noen år. Nå vet vi bedre hvordan man går frem og sånt, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...