Gå til innhold

trenger hjelp av dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å gå fra samboeren min. Nå har vi jo et barn sammen.. På snart 2. Hun er alt for meg og tanken på å ikke ha hun hos meg hver dag er hjerteskjærende. Hva hvis han vil gå får 50/50 eller mer? Jeg er i utgangspunktet ikke helt imot den ordningen, men hun er jo så liten at jeg tror det hadde vært vanskelig og forvirrende for henne. Han er jo en helt vanlig mann og ingenting tilsier at han er noe dårligere som forelder enn meg,.. Noen som har vært borti liknende med et barn på ca samme alder? Hvordan blir somregel foreldreomsorgen delt på et så lite barn, med en mor og en far med ca samme utgangspunkt? Og hvordan foregår alt dette egentlig? Jeg vil jo gjerne at hun skal ha en godt forhold til pappa'en sin. Jeg ville syns at annenhver helg og en kveld i uka sammen han, hadde kunne fungert, men jeg aner jo ikke om han er enig i det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs kor stor avstanden blir det. Er det kort avstand så veit eg om foreldre som har hatt delt omsorg frå barnet var 8-9 mnd og det har fungert ganske så bra ja.

Med delt ansvar, så vil du ikkje kunne få noko støtte som aleinemor.

Skrevet

Jeg tror rett og slett ikke at delt ansvar er bra for et så lite barn. Antagligvis vil det ikke bli så alt for lang avstand, men uansett så er det det siste jeg vil.. At hun skal bli kastet frem og tilbake mellom meg og pappaen sin annenhver uke... Hun har jo aldri vært borte fra meg mer enn et par dager.

Skrevet

jeg er heller ingen tilhenger av den løsningen,syns det blir for mye frem og tilbake jeg da for et lite barn.Så jeg er glad jeg slipper å ha det sånn!Men på en annen side har jeg et vennepar som har det sånn,og det ser ut til å fungere bra for dem da...Men det kommer jo an på avstand bl.a.Og det kan jo gå greit med noen barn,mens andre ikke takler det..

Skrevet

Takk for svar =) men det jeg egentlig lurer på er ikke hvorvidt 50/50 er bra eller ei, for det har jeg gjort meg opp en mening om fra før av.. men under mekling kan man lett bli påtvunget en sånn løsning hvis mor og far ikke er enige? Og hvordan er utfallet somoftets på slike meklinger? Er det mor som veier tyngst når barnet er så lite?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...