enik<3M06&L08<3 Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Var hos legen idag, har hatt mye vondt i magen og ryggen i det siste... tok det opp med jm forrige uke, og da hun ikke fant noe på urin prøven, ville hun at jeg skulle se det an, evt ta det opp med legen min! det ga seg ikke, så ringte og fikk lege time! forklarte legen at jeg har mye vondt, men at det blir verre så fort jeg gjør noe.. er veldig vondt om morgen, så sliter med og komme meg opp av senga..mye kvalm, mye hetetokter, kommer ofte i sanne "tak" utover dagen, men jeg vet ikke om det er kynnere, er usikker... igår lå jeg og slappet av på senga, da jeg plutselig ble kjempe kvalm, og det ble vond, så bedre, så vondt osv... satt meg opp på senga etter en halvtime(da hadde vel dette skjedd 4-5 ganger) og da måtte jeg svelge masse, for følte at oppkasten var på vei opp! han målte blodtrykk, det var greit, så ba han meg legge meg på benken. hørte babyen hjerte, og hjerte lyden var ikke forandret, så begynte han og kjenne på magen(den er hard) så sa jeg ifra at det var ubehagelig, spesielt når man tar på babyen og lengst ned på magen... da så han på meg så sa han, hmm, interessant! Jeg trur jeg ringer a-hus og spør jeg! , hmm,javel!! først ringer han vakthavene lege på gyn.avd, de ba han ringe vakthavene lege på føden, oki, så gjør han det, og der får han beskjed om at de vil se på meg, så jeg skulle komme inn til kjekk, evt ul imorgen tidlig kl10.00 Jeg sitter jo her like forundret og lurer på hva dette er.. var ikke sann forrige gang! (bare litt siste uka, men hallooo, er jo der enda! glad jeg har lege som tar meg seriøst, men nå er jeg forvirret! kvalm, og vond i mage og rygg.. jaja. får vel noe svar imorgen! måtte bare si det, noen som har opplevd dette, hva trur dere det er?
Gjest Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Aner ikke hva det kan være, ville bare ønske deg lykke til! Det er sikkert ikke noe skummelt
gullegget Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Det høres litt ut som jeg er.. Jeg er kvalm dag og natt på dag 3, masse magesyre, det svir på en måte i hele livmora. Magen er stram, og jeg er sliten i livmora. Og nederte delen er det en brennende følelse. Har vondt i øvre del av rygge. Høres det litt ut som det du har?? Ungene har hatt omgangssyke, så jeg har trodd at det er det som murrer. Men når jeg leste innlegget ditt ble jeg usikker.. Jeg er 29 uker i morra.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2008 hmm.. jeg kjenner ikke igjen det du kaller svining, mer mens smerter vil jeg kalle det! grunnen til at jeg er usikker at et noen ganger kan det kjennes ut som de første riene (evt vonde kynnere) men hvordan vet man forskjell på det da? mens andre ganger er det liksom bare vondt, det varierer! men har du halsbrann? han nevnte at noe lignende kan komme sammen med halsbrann, men da jeg sa jeg hadde halsbrann hele forrige svangerskap, og har hatt det helt fra starten nå, trudde han ikke at dette skulle ha noe med det og gjøre, siden dette har begynt nå!
gullegget Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Jeg hadde litt halsbrann for noen uker siden. Jeg ser det ann i morra om jeg ringer jordmor. Får håpe det ikke er noe med deg da. Du får legge inn et innlegg i morra om hvordan det gikk.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2008 det skal jeg gjøre vettu.. skal dit kl 10. så satser på og ikke bli der så lenge:/ (dårlig erfaring med og reise inn på sykehuset for sanne ting!)
gullegget Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Det er synd da. Har de ikke tatt deg seriøst da??
enik<3M06&L08<3 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2008 joda... ikke så ille da.. var bare det at forrige gang jeg fikk beskjed om og komme inn så endte det med fødsel.. jeg er av den stae typen som nektet og ta med meg bagen min, for jeg trudde ikke på at det var vannavgang! noe det var i uke 37.. så bare litt redd det skal være noe tull på gang nå! men det er det sikkert ikke:) skal skrive imorgen jeg:)
gullegget Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Hvis du er 28 uker på vei, så får vi virkelig håpe det ikke er fødsel på gang! Men kanskje du skulle pakket med et skift og litt toalett saker å lagt i bilen i tilfelle du blir lagt inn..
enik<3M06&L08<3 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2008 nei nei, det gjør jeg bare ikke... nei nei nei! treger ikke det.. JEG SKAL hjem igjen ja! i verste fall får sambo hente det, men nei, det skjer nok ikke... for nok en ul, også sier de, dette er helt normalt og sender meg hjem!! Men nå skal jeg legge meg, før magen og ryggen tar knakken på meg her!
Gjest Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Jeg hadde omtrent samme problemene på samme tid denne gangen. Det var ingenting, bare livmoren som vokste, og ungen med, og kroppen hang ikke helt med i svingene;) Hehe...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. april 2008 ja, jeg håper da virkelig at det bare er det!! Men samtidig skulle jeg håpe det var noe de kunne gjøre noe med, inatt har jeg nesten ikke sovet pga tak i magen... nå skal jeg reise om 10 min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå