Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt slått ut med influensa og er helt potte tett. Bruker otrivin barnespray...tenkte at den i alle fall var litt mildere...vet at man helst ikke skal bruke nesespray, men orker ikke å være så tett....

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

bruker saltvannsoppløsning jeg :-)

Skrevet

jeg bruker nesespray;) hadde ikke overlevd hverdagen uten. er potte tett.

Skrevet

Bruker det også, men synes ikke det åpner noe særlig...

Skrevet

Du kan vel bruke vanlig nesespray, men ikke lengre enn 10 dager...

Tror ikke det er noe skadelig, er tross alt så små megder..

Vi må jo puste :-)

Skrevet

Kjøpte en som kunne brukes av gravide men ikke overstige dosene så klart..

Jeg fikk beskjed at otrivin var fyfy og bruke når man gikk gravid men veit om andre som har fått beskjed om at de fint kan bruke den..

Men både legen min og legevakta + de på apoteket her oppe sa at den skulle jeg ligge langt unna, husker desverre ikke hva den heter den jeg brukte..

Men kjøpte også en saltvannsspray med noe ekstra greier i som var beregna på tette neser hos gravide..

Spør på apoteket dem veit hvilken det er..

Skrevet

Det er klart, men er nøye med å bruke en som er trygg under graviditeten. Er alltid viktig å lese pakningsvedlegget på alle medisiner før en bruker det når en er gravid, ikke stol automatisk på at legen, den apotekansatte osv. har sjekket dette.

Skrevet

I felleskatalogen står det at otrivin kan benyttes i moderate mengder under svangerskap....så satser på at det går greit, men skal ta en tur på apoteket i morgen og se hva som finnes.

Skrevet

Rhinox er trygt så lenge en holder seg til doseringen angitt på pakken.

Skrevet

Der sa du det, var den jeg fikk anbefalt når jeg måtte bruke under en periode med bihule betennelse...

Skrevet

Det står så og si det samme i forhold til bivirkninger på rhinox og otrivin, men det skader jo ikke å bytte over til den....

Skrevet

Jeg bruker også nesespray, men ikke jevnlig og ikke over ti dager i allefall. Har nok av venninner som har blitt helt avhengie, hehe... DET vil jeg ikke bli. Jeg har hørt at det var noe riefremkallende i nesesprayen, men legen min forsikret meg om at det bare var noe vås , men rådet meg til å bruke barnesprayen hvis det holdt, for slimhinnene våres er jo litt på tur nå da ;-)

Skrevet

Jeg bruker nesespray, en "dusj"hver gang jeg ska legge meg... har desverre vært avhengig i noen år.. det er grusomt!!!

Er jo livredd for å bruke det nå, som jeg er gravid.. for de sier så mye forskjellig.. men... må få søvn!!

Skrevet

Enig, må få sove. Får nesten angstanfall uten. HAr gått over til barnenesesprayen til otrivin, men har brukt det laaaaaaaangt over det de anbefaler.

Men klarer meg bare ikke uten og tenker at det ikke er det verste man kan bruke når man er gravis. Selvom det selvfølgelig ikke anbefales å bruke det mer enn 10 dager sammenhengende.

Skrevet

Har brukt otrivin i 6mnd nå, og kommer til å fortsette med det til fødselen er over om 2mnd. Bruker bare en dusj i hvert nesebor før jeg skal sove.

Går i full jobb og har små barn, så søvn er rimelig vesentlig for å fungere!

Skrevet

mulig legen din og de du har pratet med mener det er fyfy med otrivin, men jeg ble akkurat satt på en 10-dagers otrivinkur av legen min..Jeg er potte-tett, våkner med hodepine fordi jeg ikke puster ordentlig om natta osv.. Hun sa det virker lokalt, så fosteret blir ikke påvirket av det.. Har også brukt otrivin i de andre svagerskapene mine og har hørt med leger og jm, og de sier også det er trygt så da satser jeg på at det stemmer..

Skrevet

Jepp, er pokka nødt for her er det helt peise tett. Vet fra siste svangerskap at det går over kjapt etter fødselen. SIst så kastet jeg nesesprayen et døgn etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...