Tirilill Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Vi klarer ikke helt å bli enig om hva vår lille gutt skal hete. Det er kun et av navene mannen min synes var ok, men nå er han visst ikke så sikker allikevel. Hva synes dere her inne?? Ranger gjerne.... Har dere andre litt gode norske navn forslag som ikke "alle" heter så tas det gjerne imot.
Miffs Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Tarald er en absolutt ener. De andre klarer jeg ikke rangere...
morijuni Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Nr 1: Torjus (egentlig veldig fint navn) Delt 2 plass: Tarald og Guldbrand Nr. 4. Teis (håper jeg ikke fornærmer noen, men det høres ut som en hundenavn i mine ører)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Sønnen vår heter Halvard. Han i amgen skal også få et norskt navn. Gudmund er jo fint da. Asbjørn, Håkon, Håvard, Ask.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Gudbrand er det fineste av de du har valgt ut
2+1=gøy* Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Tarald Men hva med Torje? Ikke guldbrand eller teis.......
Grateful mom Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Jeg fikk litt sånn, hva skal jeg si... følte det litt som da søstra til mannen min foreslo navn. Hun kom bare med sånne type navn, som er vanlige der de kommer fra. For meg ble det helt feil. Det er jo egentlig fine navn, men ikke helt min stil kanskje? Jeg er fra østlandet, de er fra sørlandet. Problemet vårt blir jo da å finne et navn som er fint på begge "sider", og som uttales like fint. Ikke lett.. hehe.. Men av disse ville jeg uansett sagt at Tarald er finest. De andre blir litt for "bondske" for meg, no hard feelings! Evt Tage? Lykke til!
andregangsmor78 Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Min gutt heter Tarjei. Bare som forslag til et godt norsk namn. Torjus er et greit namn, må liksom venne seg til alle litt uvanlige namn, så så langt blir de andre litt rare, men som sagt klinger de sikkert fint om en stund.
gullegget Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Har vurdert Tarald selv. Så den liker jeg best. Gudbrand og Teis likte jeg ikke.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 DEt som er feil for noen trenger ikke være det for andre. Jeg liker norske navn, synes de er sterkere og mer maskuline enn disse utenlandske navnene. Jeg synes folk må få velge navn de selv synes er fine.
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 av de fire navnene syntes jeg absolutt Tarald var finest:-D
Gjest Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 Jeg holder også en knapp på Tarald. Deretter Torjus. Men jeg kan jo foreslå Sigurd. Det hadde vært mitt valg dersom det var en gutt i magen.
hallais Skrevet 9. april 2008 #15 Skrevet 9. april 2008 Liker egentlig ingen kjempegodt, men Torjus er finest.. Ikke Teis, det rimer på feis..
Tirilill Skrevet 10. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. april 2008 Takk for mange svar!!! Blir kanskje lettere med navn valget når man får høre litt flere meninger. Har sett at flest jeg har spurt liker Tarald best og de fleste synes Teis minner om peis eller feis..hehe Tusen tusen takk ihvertfall:)
morijuni Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 Hvilket navn var det mannen din syntes var finest da? Artig å høre hva vi mener i forhold til hva dere har tenkt..
Dizzie_mortil3 Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Jeg synes Torjus er klart finest...men hva med Tormod? Det er ett av mine favoritter, men vi venter jente...
anni:-) Skrevet 10. april 2008 #20 Skrevet 10. april 2008 Kjenner en liten guttt som heter torjus, syns det er orginalt men virkelig fint navn..
april08baby Skrevet 10. april 2008 #21 Skrevet 10. april 2008 Av de navnene synes jeg Torjus er finest. Ellers synes jeg Torje, Håvard og spesielt Eskild er et kjempefine typiske norske navn
Lompa75 Skrevet 10. april 2008 #23 Skrevet 10. april 2008 Gudbrand - tøft! Tarald Torjus Teis Borgar er kjempetøft!
sueno Skrevet 10. april 2008 #24 Skrevet 10. april 2008 likte også Tarald best:) kan gi deg et lite tips og det er Levi hadde jeg fått en gutt skulle han hetet det:) lykketil med valget:)
Tirilill Skrevet 11. april 2008 Forfatter #25 Skrevet 11. april 2008 Så hyggelig med så mange meninger!! Artig at det var noen som likte Gudbrand også. Jeg er veldig glad i det navnet, men desverre er det bare meg. Mannen min forslo Tarald etter sin bestefar som het Harald og min T.. Syntes dette var ganske smart, men i påsken så presterte han å si til sin 5 års gammle datter som ikke likte navnet, at det var min ide og jeg som hadde bestemt at barnet skulle hete Tarald...og det var det jo ikke. Ble litt irritert for det er jammen ikke lett å finne et navn vi begge liker. Men men..vi får se jeg liker også Teis, men det skjønner jeg at jeg er veldig alene om..hehe... Torjus virker det som om er litt på vei inn igjen..og da har jeg lyst til å styre unna..vil ikke ha et navn som 5 stk i klassen heter. Men det er jo fint. Vi må nok gå i tenke boksen. Tusen takk for mange fine innspill og svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå