Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Det var egentlig min mann som foreslo dette slik at jeg kan få mere tid til å konsentrere meg om barna. Vi er begge i 100% stilling (og han jobber mye overtid) så mye av ettermiddagene går til vasking og støvsuging. Da han foreslo at vi skulle ansette ei et par timer i uken, så tørna jeg litt... tenk å ha et fremmed menneske i huset som skal tørke opp VÅRT støv..... Men gud så deilig det hadde vært å slippe å gjøre det selv:-) Hvordan ser dere på å ha vaskehjelp et par dager i uken selv om huseierene er fullt oppegående og kan klare det fint selv? Er det sossete å ha folk til å ta "dritten" etter seg?
Mammasin Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 nei, ikke idag:-) Man kjøper seg tid. En dag i uka holder kanskje..
Gemini77 Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Det er iallefall noe jeg driter i.. hvordan andre ser på det! Jeg har vaskehjelp en gang i uken og det er helt nydelig! Så deilig å slippe den delen og kan heller bruke overskudd og fritid til familien!!!
Gjest Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Om det er sossete, ja da er jeg soss:p Jeg har vaskehjelp 1 gang i uka, hun tar alt fra vinduer til oppvaska. Deilig for meg, deilig for familien. Det aller beste er fredagene jeg har fri, hvor jeg sover til hun er ferdig, står opp til nyvasket hus og sette meg ned med en kopp te. Det er himmelsk deilig:) *me like*
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2008 Kanskje jeg skal ta rådet fra mannen min å ansette ei. Vet om ei som er interessert også, og som jeg kan stole på. Men hvor mange timer i uken har dere, og hvor mye er vanlig å betale? Og hva er vanlig at de gjør? Støvsuger, vasker gulv, tørker støv.....? Klærne og soverommet vårt vil jeg jo absolutt ta selv!!
La Perla Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Nei, ikke sossete. men jeg reagerte litt på at det er for at DU skal få tid til barna. Får litt inntrykk av at barn og husarbeid er noe bare du beskjeftiger deg med. Jeg tar sikkert feil ;-)
Sivalur Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Sossete nei! Ikke nå lenger. Vi skal ha vaskehjelp snart, da blir det slutt på kranglingen om hvem som vaska hva sist og hva som må gjøres og ikke. Skal bli DEEEEEEEILIG!!!
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 For de som har råd til det er vel det bare fint
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Nei, synes ikke det er sossete. Har jobbet som vaskehjelp, både privat og i byrå og vasket hos mange ulike familier. Noen med hus til 5 mill og høøøy inntekt. Andre som dere som jobber fullt begge to og heller vil bruke tid på barna. Skjønner det godt jeg. Har faktisk vært inne på tanken selv, undersøkt at jeg kan få vask til ca 700 kroner pr gang fra byrå hjemme i leiligheten her. Men med 2 personer, når jeg er hjemme i permisjon med baby og en leilighet synes jeg det ble litt drøyt. Men når jeg får noe større og nok jobber selv kommer jeg nok til å finne en, enten privat eller et byrå. Dessuten kan dere jo f.eks ha hjelp hver 14 dag og la det være hovedvask- så heller ta den andre uken selv. Trenger uansett ikke koste skjorta
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. april 2008 Hehe:-) Det har vel blitt mer eller mindre mitt område nå..... Han var veldig god til å være med før, men så jobber han så mye, og så klager jeg visst bare viss han prøver å hjelpe til:-) Men det var jo hans forslag om å skaffe vaskehjelp, så det er vel hans måte til å bidra med husstellet:-) sender bare vaskeregninga til ham:-) Eneste jeg ikke liker, er det at vi bor midt i et byggefelt hvor det absolutt ikke er vanlig med hushjelp. Så for meg blir det flaut å måtte forklare hvorfor ei fremmed låser seg inne en dag i uka.....men jeg får vel bare bite det i meg, og være lykkelig for at jeg får rent hus og bedre tid med barna og familien.....?
Gjest Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 _Jeg betaler 150 kr timen, og legger frem penger til henne dagen før. Hun ser hva som ligger der når hun kommer og disponerer tiden ut fra det. Soverom tar jeg selv, siden vi stort sett er hjemme fredager alle sammen unntatt vesla. Hun vasker, støvsuger, tørker støv, vasker vinduer, rydder litt sånn småpell (oppvask og leker stort sett) Betaler mer annenhver uke etter avtale, slik at hun har en lang og en kort dag, annenhver uke:)
Stratos med 3 barn Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 Jeg har bestilt meg nå. Tenkt et helt år jeg, for jeg hadde endel av de samme tankene som deg, men nå orker jeg bare ikke mer! Går hjemme jeg da, så hver 14. dg får holde. Når jeg begynner å jobbe blir det nok hver uke Første gangen hennes er til fredag. Gleder meg som en unge! Det som er ille er at jeg er litt redd hun skal synes det er rotete og møkkete her så jeg driver å vakser og rydder som bare tusan Håper jeg får et litt mindre anstrengende forhold etterhvert
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 jeg kjenner mangen som har vaskehjelp en gang i uken.. vasker over gulvene og tar støv og slik.. =) Ser ikke på det som sossete.. men det kommer jo ann på hva du tenker. jeg ville sett på det som litt sossete om en hadde hatt en der hver dag som "tjener" på en måte.. men det er jo og da mer uvanlig
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. april 2008 Hehe:-) Høres ut som meg:-) Jeg kommer helt sikkert også til å vaske å rydde før hun kommer.-) Men det er vel noe jeg bare må legge av meg.....er jo derfor hun skal være her:-)
Stratos med 3 barn Skrevet 9. april 2008 #18 Skrevet 9. april 2008 Jeg skal betale 400 kroner gangen. Huset er på 130 km2 ca også kan jeg betale litt mer for vindusvask etc innimellom. Aner ikke hva hun gjør og hvor lenge hun skal være her, men hun tar alle rommene og kan også legge på rent sengetøy om jeg vil
Sivalur Skrevet 9. april 2008 #19 Skrevet 9. april 2008 Wow!! Stratos, hvis du har et hus på 130 Km2, så var 400 kroner gangen superbillig...
hit og dit Skrevet 9. april 2008 #20 Skrevet 9. april 2008 Vaskehjelp er ein befrielse. Kjempeglad at eg har det. Eg har aldri sett på meg sjølv som soss, men kven veit. :-P Me har to stykk som kjem kvar fredag og vasker 3 timer. Dei gjer alt. Kvar gang: vasker alle gulvene, tørker støv i alle rom, vasker badet, vasker doen, vasker opp, vasker kjøkkenet. Av og til: vasker flisene på terassen, vasker vinduene, vasker oppgangen, stryker klær. Det einaste me gjer sjølv er den daglige oppvasken, støvsuger ein gang til dagen på grunn av bikkja, vasker klær og rydder.
hit og dit Skrevet 9. april 2008 #21 Skrevet 9. april 2008 Drit i kva folk på byggefeltet seier. Dei finner noko å snakke om uansett! Er det ikkje hushjelpen så er det bilen du kjører. Folk vil alltid preike.
~sjiraff~ Skrevet 9. april 2008 #22 Skrevet 9. april 2008 Hadde ansatt en tvert om vi hadde hatt penger til det! Synes ikke det er sossete at man vil bruke tiden sin på andre ting )
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #23 Skrevet 9. april 2008 Leiligheten er ikke på mere enn ca 90kvm, og soverommet vårt vil jeg ta, så 2 timer i uka burde vel holde? Så da må jeg regne med ca 200kr i timen?
hit og dit Skrevet 9. april 2008 #24 Skrevet 9. april 2008 Leiligheten vår er rett over 100kvm og dei bruker tilsaman 6t på vår, men no vasker desse folka svært grundig. Prisane i norge aner eg ikkje kva ligger på, me betaler 30,-/t. Ungarske takster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå