Gå til innhold

Endringer i phantomhulen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd store endringer i phantomhulen denne uken.

For det første har dagmamma-opplegget flyttet inn i hulen, slik at ungene lettere kan være ute i trygt og tilrettelagt miljø, og hulen er sikret på alle vis innvendig slik at det er fint for de små å leke og herje her uten at det skal skje noe skummelt.

(Det betyr riktignok mindre søvn på phantomet om morgenen, siden det er livat med tre ett-åringer som skal aktiviseres. Og når tre unger og en mann skal gjøre seg klar for dagen utenfor hulen, er det full fart fra klokken 0630)

Vi har endelig fått oss ny "beste-venninne" som hadde sin første dag her tirsdag! Hurra!!! Så da blir det litt mindre dårlig samvittighet på phantomet for at det som skulle vært gjort, men som er umulig å gjøre!

Idag har enda en liten tass kommet til ett-årings gjengen her.

Seier og Gledes lille M skal tilbringe dagene her sammen med Måka og Co. Det tror jeg blir veldig bra, selv om det betyr enda mer action her i hulen.

Jeg synes igrunnen det er fint at livet ruller og går, selv om formen min ikke nødvendigvis er den beste... Det viser vel hvor fleksible og tilpasningsdyktige vi egentlig er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke helt fått med meg hva dagmamma opplegget går ut på, men går ut ifra at det ikke er du som er dagmamma!!!

Har dere fått en dagmamma som er hjemme hos dere?

Er jo flott at dere kan få en ordning som fungerer optimalt tatt formen din i betraktning og en vaskehjelp er ikke å forakte:-)

Skrevet

Nei, det er ikke jeg som er dagmamma! *smiler*

Da jeg ble gravid, snudde vi oss rundt i en fei, og så etter alternativer for hjelp med Måka. de første mnd. var phantom-mennen hjemme, men etter nyttår har vi hatt en bekjent som dagmamma.

Dagene har vært tilbrakt hos et vennepar, som også trengte barnepass, men der er det ikke optimalt. Derfor besluttet jeg at dagmamma med tre barn skulle flyttes til hulen denne uken.

Det er bra for ungene her, en fordel at phantom-mannen slipper å dra Måka ut ved levering av alle de andre ungene om morgenen, og når dagen er slutt så går dagmammaen hjem, mens jeg tar over ansvaret for Måka.

Vaskehjelpen er gull verdt! Det har ikke vært lett å finne noen som er bra nok, men nå ser det ut som vi har vært heldige. HURRA!!!!

Skrevet

Så utrolig bra da!!!

Ikke noe er bedre enn at ting fungerer både praktisk og føles godt samtidig!

Sikkert litt godt å vite at alle har det bra og at ikke det blir så mye stress verken på morgen eller ettermiddag også:-)

Skrevet

Dette høres jo ut som en super løsning. Veldig greit med alt som kommer hjem til en selv, enn at man må forflytte alt ut. Og, vaskehjelp, hva skulle vi gjort uten (også vi som ikke er dobbelt- eller enkelt gravide for den saks skyld).

Skrevet

HURRA!!!!!!!

Krysser alt jeg har for at du greier å holde deg unna og ikke gå helt i frø... Og hun nye bestevenninnen din. Ikke glem at hun gjerne må søke nye vennskap litt sånn lengre ned i bygda også da ;-)

Og du... At dere er tilpasningsdyktige har jeg faktisk ikke tvilt på. Det er også derfor jeg er trygg på at de to små pjokkene som er på vei er så heldige nettopp for at de får dere som sin familie!

Skrevet

Jeg synes dere er veldig flinke til å organisere!

Bare det å ha fått en ny venninne er strålende!

Håper du får til å slappe av og hvilt deg selv om det er en liten bande som herjer rundt i huset, slik at formen din ikke blir dårligere. Tenker ofte på deg og håper det går bedre med deg.

Klæm fra

Skrevet

Veldig veldig bra!! Vel organisert, phantomet!!

Vaskehjelp er et must, i hvert fall for oss... Jeg hadde det da jeg var singel også, til tross for mye hån og mange kommentarer fra min mor og hennes utslitte meningsfeller :)

Skrevet

Så fint for Seier og Glede at hennes lille tass er innviet i phantomhulens varme. Bedre sted kan han nok ikke være! Når de nå er hjemme hos dere og du kan følge med, da er det nok enda bedre enn før. Så fint at den polske bestevenninnen virker grei nok. Hvis vi vil ha det som vi hadde gjort det selv, ja da må vi nesten gjøre det selv. Og det vil vi jo ikke ;-)

Skrevet

Og gjett om Seier og Glede med lilleM, StoreM og mann er glad for at vi har Phantomet og hulen deres i umiddelbar nærhet. Og som kan gi oss den tryggheten og vissheten om at lilleM har det bra, er i de beste hender!

Det var vanskeligere enn jeg hadde trodd å gi fra meg gutten til noen andre, men når det er Phantomet som står bak, så er alt trygt! Jeg har jo fått hjelp fra den damen tidligere!

Nok en gang må jeg si at jeg er evig takknemlig for å ha blitt kjent med deg, Phantomet!

Skrevet

Jeg glemte helt å si: grattis til lille M som kommer til å få det sååå fint sammen med Måka og gjengen hans i phantomhulen!!

Skjønner godt at dere føler dere trygge der :)

Skrevet

For ett flott opplegg Phantomet!!!

Skrevet

Dette høres ut som en kjempfin løsning for alle parter.

En vinn vinn situasjon. Bare pass på å få tid til å sove og hvile deg litt i løpet av dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...