Gå til innhold

Silikoninnlegg uten narkose?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått det uten narkose, bare lokalbedøvelse? Hvordan var det i tilfellet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror neppe du finner en lege i norge som er villig til å utføre så omfattende kirurgi med kun lokal. Tror jeg ikke at du vil heller...

Skrevet

Må du da kjenne all dyttingen de driver med? Altså presset og slikt mener jeg? Høres ubehagelig ut selv om man får smertelindring. :(

Skrevet

Grøss, hørtes ikke my godt ut, Har ikke innlegg selv men har sett mange sånne operasjoner på tv....

 

Tror jeg ville ha hatt full narkose hvis jeg skulle gjennom en sånn operasjon.

 

Vil ikke tro du fikk noen lege til å gjøre det..

Skrevet

Får visst ikke narkose sa de. Jeg vet ikke noe mer. Helt grønn på området.

Skrevet

jovisst gjør du det! Hos mange plastiske kirurger faktisk, folk bør ikke uttale seg om noe de ikke vet noe om. Narkose er mer risikofylt enn lokalbedøvelse, og kan de unngå det, så gjør de det. ( mend et er jo valgfritt selvsagt hos de fleste, da narkose pleier å koste endel mer for da må de ha en anestesilege også tilstede)

 

Fikk selv innlagt silikonproteser i okt-06 med lokalbedøvelse. Kom kl 0800 om morgenen, fikk 2 valium for å roe nervene, da jeg gruet meg litt til å ligge våken under operasjonen. Men det var virkelig no problemo!!!. Fikk noen stikk med lokalbedøvelse i hver pupp, kjente ikke en ting - og lå og prata med kirurgen og sykepleieren underveis.

 

trenger ikke grue deg i det hele tatt altså! lykke til:o)

Skrevet

Da jeg tok silikon fikk jeg full narkose. Men etter en ukes tid fikk jeg blødning og måtte operere på nytt. Da fikk jeg kun lokalbedøvelse. De måtte åpne puppen, ta ut innlegget, brenne blodårer og så sette innlegget inn igjen og sy sammen. Jeg kjente ingenting av dette.

 

Hadde jeg kunnet velge, tror jeg faktisk jeg hadde gjort det selve inngrepet uten narkose. Jeg ble skikkelig dårlig av narkosen og spøy som en gris etterpå...

Skrevet

Jeg uttaler meg ikke om noe jeg ikke vet noe om... Dette fikk jeg vite av min plastisk kirurg, han sa at jeg ikke skulle ha narkose men at det var noe sovegreier. Han sa at man ikke utførte så omfattende operasjoner med kun lokal, det gjorde man kun i noen tilfeller med enklere kirurgi, som f.eks. fettsuging. Om jeg har fått uriktig informasjon, så er det en ting. Men jeg uttaler meg strengt tatt uten grunn da...

Skrevet

hehe, men føde unger uten bedøvelse skal dere! hehehe. nejda, tåpelig sammenligning jeg vet.hehe.

 

Uansett da, som noen sier det går helt greit å bare ha lokalbedøvelse. Vet om mange som kun har fått det. :D

 

 

Skrevet

Men du som gjorde det uten narkose, kjente du ikke når de dytta ting på plass eller noe? Det er jo kjempeimponerende! Både at man klarer tanken på det og at man takler det.

Skrevet

Jeg fikk ikke narkose, kun morfin (kjemisk). Så jeg var våken under hele operasjojnen!

Skrevet

operasjonen"

Skrevet

Hvordan var det da? Følte man ble revet og slitt i? Blir man ør av det eller bare kjenne ingenting?

Skrevet

kjente ikke en pøkk!!;o)

 

har hatt et keisersnitt og, i våken tilstand - men med epidural selvsagt. Og der kjente jeg at de romsterte kan du si. Ikke på en vond - men mer på en ekkel måte. Akkurat som om jeg kjente at noen var inni magen min og halte og dro.. *grøss*.. nei foretrekker vanslig fødsel jeg asså!

Skrevet

Jeg var kjempe blid og ruset, hehe. Jeg kjennte og husker dyttinge skikkelig, men pga morfinen så opplevdes det ikke som noe ekkelt. Jeg bare drev og fortalte masse historier uten sammenheng til sykepleierne.

Meningen med morfinen er at man skal sovne, men det gjorde jeg ikke, selv etter maksimal dose. Så det er kun et unntak at jeg var våken!

Skrevet

Det man bør være redd for er ikke smerter med andre ord, mere hvilke pinlige storyer man klarer å lirke ut av seg mens det pågår hehe

Skrevet

Jepp! Sykepleierne holdt på å le seg ihjel av sluddret mitt! hehe!

Skrevet

Kopiert:

"Operasjonen skjer enten i lokalbedøvelse i kombinasjon med tung sedasjon (pasienten er betydelig søvnig og bedøvet men allikevel bevisst) eller operasjonen kan skje i narkose (dvs. pasienten er fullstendig ubevisst under inngrepet) ofte i kombinasjon med lokalbedøvelse. Protesene kan enten legges under den store brystmuskelen eller mellom brystmuskelen og brystkjertelen. I noen tilfelle kan det være såpass mye heng på brystene at det må utføres en brystoppstramnings-operasjon i tillegg til innlegget"-

 

Jeg opererte da med lokal i kombinasjon med tung sedasjon. Regner med du også får det? Syns fremdeles det høres rart ut å kun gi lokal men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...