Gå til innhold

Puh! Har endelig bestemt meg for barnevogn!! :) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare dele gleden med dere, for det har vært mye frem og tilbake... For en jungel, sier bare jeg!!

Endte opp på Emmaljunga City Cross m/city bag pga størrelse og vekt. Den veier kun 11 kg m/bag! Bestilte også bilstol m/adapter slik at vi kan feste bilstolen på vognen.

Nå håper jeg bare blir fornøyd! :) Glad for at jeg slipper å tenke på det mere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestemt oss for Emmaljunga City Cerox 360 - er det nesten den samme? Hva er forskjellen?

Deilig å ha kommet fram til noe, jeg blir gal av alt utstyr!

Skrevet

City Cerox 360 har vel vendbare forhjul? Tror det er nesten eneste forskjellen. Vi ville ha 4 faste hjul, for det kommer til å bli endel trilling på grusveier, så da er det best.

Man kan bli gal av mindre, ja... Deilig følelse å være ferdig med vognvalget! :)

Skrevet

Vi står mellom City Cross og Edge... Heller mot City Cross siden den er såpass mye lettere, men så var det noen som sa at det var lite plass i City Bag-en?? Men så syns jeg Edgen er SÅ mye stiligere da... Så spørs det bare om man skal la fornuften eller hjertet seire... Sukk...

Så på en Simo kombivogn i helgen, der kunne man bare klikke av og snu sportsvogndelen/bagen. Det var jo kanonsmart istedetfor å måtte ha dette klumpete vendbare understellet... Noen som vet om det er mulig på Emmaljungavognene også?

Skrevet

På Emmaljunga City Cerox 360 kan man ha sportsvognen begge veier og City Bagen begge veier. I tillegg kan du snu kjøreretningen ved å snu håndtaket så du kan velge om du vil ha de minste hjulene foran eller bak. Hjulene som snurrer kan man også låse. City Bag er ikke mindre enn Edge, hvis du tar ut madrassen i City Bagen og putter over i Edge er det lett å sammenlikne. Vi velger Emmaljunga City Cerox 360 fordi den er veldig lett å trille, er lett og nett. Jeg har bekkenløsning nå og kommer ikke til å greie å styre med en tung vogn. I tillegg føler jeg at vognen kler meg da jeg er relativt liten og sped og det ser litt pussig ut med en diger vogn! Til og med mr. Safety (altså min samboer) følte seg veldig trygg på vognen etter å ha sett på alle mulighetene med den. Når han er overbevist er i alle fall jeg det :) Jeg trodde liksom ikke jeg skulle se så forskjell på vogner, jeg, og bare ta en, men jeg forelsket meg virkelig i denne! I tillegg kjøper vi bilsetet som vi kan klikke på understellet.

Skrevet

Han på Babycomfort sa at citybag'en er litt mindre enn Edge'n, ja, for den smalner litt på enden. Så han ville ikke anbefale voksi-pose i citybag'en, men heller en dunpose. Han viste meg hvordan en dunpose vil passe i bag'en, og det gikk helt fint. I lengde så tror jeg ikke det skal være noe forskjell.

Skrevet

Vi har bestilt edgen, den er så fin, god og stødig.

Liker ikke formen på city-bagen.

Skrevet

Jeg har også tenkt til å kjøpe city cross. Hvor mye måtte du gi for den, og er det noen som vet hvor mye det er å spare på å kjøpe den i Sverige?

Skrevet

Husker ikke nøyaktig hvor mye det ble for alt sammen (ca 9.500 tror jeg), men vi fikk med en stelleveske til 800 på kjøpet.

Jeg fant vel ut at jeg kunne ha spart ca 2-2.500 på å kjøpe den i sverige, men siden vi bor på nordvestlandet så ble ikke det så veldig gunstig likevel. Dessuten synes jeg det er greit å bruke en lokal forhandler dersom det skulle oppstå noe problemer med vognen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...