kokelimonke Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Før kake, etter kake? Siste bryllup jeg var i danset brudeparet rett etter kaken, altså de tok en bit, danset litt alene, så danset alle, også spiste alle kake, er det dette som er vanlig prosedyre? Og hvordan tidsplan har dere? Hvor mange timer beregner dere å sitte ved bordet?
Mamman til Mari Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Hei! Vil skal sitte max 5 timer ved bordet, det er absolutt max! Blir lenge, men er mange gjester og mange som vil tale. (Etter et råd jeg fikk på skravle i går, prøver vi å begrense taletiden. Max 6-9 min til brudepar og foreldre, 5 min på øvrige. Vet ikke om det lar seg gjennomføre, men oppfordrer veldig til det, samt at toastmaster er litt "streng" der....) Her er tidsplanen vår på bryllupsdagen: (andre utkast...) Kl.7.00. Stå opp. Dusje/shave osv…. Kl. 8.00. Frokost Kl. 9.00. Være hos frisøren Kl. 14.00. Vielse Kl. 15.00. Fotografering Kl.17.00. Mottakelse - Velkomstdrink Kl. 18.00. Middagen starter…. Kjøreplan for bryllupsmiddagen 1. Brudgom ønsker velkommen. Introduserer toastmaster. 2. Toastmaster kommer med praktiske opplysninger; - Meny - Pauser - Røyking - Oppfordrer gjestene til å skrive i gjesteboka i løpet av kvelden - De som får fine bilder, må gjerne sende dem til oss på mail, evt brenne på en cd - Ordet fritt, eventuelle umeldte taler må komme her (til slutt) og ikke underveis 3. Tale 1: Brudens far 4. Forrett 5. Tale 2: Brudgom 6. Middag serveres første gang. 7. Tale 3: Brud 8. Tale 4: Brudens forlover 9. Middag serveres andre gang. 10. Tale 5: Brudgommens forlover 11. Tale 6: Brudgommens far 12. Dessert 13. Tale 7: Brudgommens mor 14. Tale 8: Brudgommens søster 15. Ordet fritt (Talene blir underveis i rettene, ikke i mellom rettene. Passet visst best for de som serverer at talene ikke er mellom rettene pga rydding. I tillegg blir det minst to pauser). Ca kl. 22.30. Kaker Ca kl. 23.00. Brudevals Litt usikker, som deg, på hvordan rekkefølgen bør være på kaker og brudevals... Litt etter brudevalsen blir det satt fram snacks på bordene. Skal ikke ha nattmat. Er ikke helt sikker på om den var en slik tidsplan du var ute etter??? Har jo ikke tidspunkter på alt... Blir vanskelig synes jeg. Heller en detaljert grovplan - hvis det er noe som heter det... ;-)
kokelimonke Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 Supert ;-) svarte deg på den andre tråden! En sånn plan kommer garantert ikke til å bli fulgt til punkt og prikke på en sånn dag, men uansett veldig greit med et utgangspunkt! Ser du har skrevet du skal være hos frisør kl 09, har lurt litt på dette.. vi ska ha vielse kl 15, hvor lang tid bør man beregne?! Heller for mye enn for lite selvfølgelig, men er det frisøren din som har sagt du bør være der 09? hmm..kanskje bedre å sitte der nede og ha god tid uansett..
Mamman til Mari Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Hehe, så at vi hadde svart nesten samtidig :-) Ja, frisøren ville vi skulle være der kl 9, - 5 timer før vielsen. Da har vi god tid! Jeg skal ha oppsatt hår + at hun skal sminke meg. Ordne håret til forloveren min og sminke henne. Pluss alt styret med kjole, undertøy osv.... Vil heller sitte der å vente en halvtime ekstra, enn å stresse... Dessuten; hva annet skal en finne på?? ;-) Får helt sikkert ikke sove lenge på morgenen, så kan heller "henge" hos frisøren :-) Hvilken dato er btyllupet deres?
kokelimonke Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 hehe, det er sant ;-) huff, nå begynner faktisk sommerfuglene å komme for fullt...:-0 Hvordan gjør du det med klær og kjole hos frisøren? Altså jeg mener etter du har skiftet til kjole, tar du med en bag og tar med deg klærne videre? Hvor skal man ha den bagen liksom -drar jo rett til kirken, ingen som er der og kan ta den da.. hmm.. Skal gifte meg 31.mai, er det ikke da du og skal? Nærmer seg nå!!
Mamman til Mari Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Ja, samme dag som dere - var det jeg trodde :-) Samme her - masse masse sommerfugler :-) Tja, akkurat det har jeg ikke tenkt på. Tror jeg har tenkt på ALT, men dukker stadig vekk opp noe.... Tror jeg bare spør om frisøren min kan passe på den bagen og ta den med i bilen sin. Kjenner henne ganske godt. Hun skal faktisk i bryllupet, som partneren til en barndomsvenn. Evt at en kan sette den i bilen til forloveren. Regner egentlig med hun kjører til frisøren, og fra frisøren til kirken. (Evt at pappa henter oss der...) Skal sove hos forloveren min natta før bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå