*lillebolla* Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Hva slags stellebord skal dere ha? Jeg vurderer å kjøpe en vanlig kommode og ha en sånn stellematte oppå - er det noen som vet om hva slags kommode som kan være bra da? Burde vel være ganske dyp? Har sett enkelte kommoder med sånn "badekar" under lokket, men syns det ser så grisete ut, så vil heller bruke en balje i badekaret.. Men dette er første baby, så er litt på bærtur her! ;-)
*En rosa og en blå* Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Skal absolutt ha et med badekar under. Mye bedre å kunne stå og bade babyen i stedet for å måtte sette seg ned på gulvet og krøke seg over badekaret hver gang. Og badekar vil nok brukes hyppig spesielt de første mnd'ene! Sambo sa det ikke var aktuelt med noe annet. (han har 3 barn fra før og god erfaring...;-)) Men jeg så en plass hvor de hadde en slik kommode med et ut-tagbart badekar, hvor man kan sette i den ekstra skuffen når barnet har vokse ut av badekaret. Regner med vi kommer til å kjøpe en slik!
Førstespire27 Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Hei på deg! Jeg har allerede bestemt meg for stellebord. Det får du kjøpt på Babyshop, og siden jeg venter en liten prins blir det en serie som heter Tarok. Har plukket ut både seng og stellebord. Litt dyrt, men kjempe bra kvalitet (+ miljøvennlig krav) Utrolig fine og lyse møbler. Du kan gå inn på www.babydan.dk (http://www.babydan.dk/?id=33) å titte. Ellers er jeg HELT enig med deg! Ingen stellebord inkl. badekar...kjøper heller ett blått/turkis badekar på babyshop. Kjempe søtt! God plass og bra kvalitet. Første barnet her også, og da vil jeg heller ha litt kvalitet slik at kanskje neste man også kan bruke noe av det. Lykke til!
emmy99 Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Hei.. Hadde stellebord med badekar oppi til 1 mann, jeg var ikke fornøyd med det, veldig upraktisk hvis mann bader babyn alene, det ble vanskeligt å holde babyn samtitig som mann skulle få ned stellelokket etter badet. Til nr 2 kjøpte vi en ren stellekommode med matte på toppen og løst badebalje utenom. vi har vært kjempefornøyd med denne løsningen. Ikea har mange billige og fine stellekomoder. Lykke til
*lillebolla* Skrevet 9. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2008 Den serien så kjempefin ut! Den skal jeg se etter på Babyshop - godt tips. Ellers var det jo bra tips med badekar man kan ta ut og erstatte med skuff... Hmmm... ikke lett... Enig med Førstespire27 at jeg heller kjøper noe kvalitet nå som nestemann kanskje kan bruke - selv om vi har planer om endel år mellom de to! :-)
ChellBell - har født! Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 I og med at vi har et lite bad så skal vi ha veggmontert stellebord og Reflex har et genialt stativ til badebalje! Lett å klappe sammen og ha det på badet og du slipper å bøye deg ned på huk for å bade baby. ) http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=Stelletilbehor
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Vi må bruke vaskerommet som stellerom og skal pusse opp dette i sommer. Ser for meg at vi kommer til å sette vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre og ha en plate over hele kortveggen. Så får vi kjøpe stelleunderlag og bruke denne "benken" som stellebord. Henge opp litt hyller og "poser" på veggen, så får man vel plass til det som trengs... Regner med å kjøpe en løs badebalje ved siden av, denne kan man jo bare sette oppå benken når man bruker den. Den fra Refleks var jo kjempestilig da Så har vi utslagsvasken rett ved siden av benken, så det blir fint håper jeg (Har forøvrig tidenes diskusjon med mamma rundt akkurat dette. Hun mener vi MÅ har stellekommode der inne, noe det overhodet ikke er plass til. Hun mener det blir tungvindt å ikke kunne ha klærne til knøttet der inne. Det kan jeg forsåvidt se poenget i, men det er virkelig ikke plass!! Så da må man jo bare ta med seg det man trenger når man går for å stelle da... Og skulle man ikke få med seg alt så får man gå og hente... Skjønner ikke at det skal være mulig å lage så store problemer av alt!)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 De har blå babybadekar på ikea billig! Tror de koster rundt 59-79 kr!=)
anette&tutta mari :) Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Kjerstipusen og lilleknøtt: vi har det også akkurat sånn. vi har vaskemaskin og utslagsvask og en benk over maskina. Vet ikke helt om vi skal bruke dette som stellerom, siden vi nå bruker det som katterom (pusene sover der om natta), men ville jo vært praktisk, da slipper vi å gå opp trappa til badet hver gang.. meen får jo litt trim da:) vi har heller ikke plass til noe kommode der inne, og måtte evt. gjøre det samme som dere; ta med det som trengs når man skal gå for å stelle.. Vi får se. Vi har heller ikke plass til stellekommode på badet oppe, det er knøttlite.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Anette_med tutta i magen:) : Vi har vaskerom i samme etasje som soverom og kjøkken og bad i samme etasje som stua. Så trappemessig blir det litt upraktisk uansett hvor vi legger stellerommet. Men på badet blir det uansett ikke plass, der er det dårlig med plass som det er, så da ofrer jeg heller litt plass på vaskerommet. Uansett kan det jo være greit å ha en sånn benk på vaskerommet når man ikke trenger det til stelling lenger. Brette sammen klær osv på... Spire071008: Takk for tipset. Har liksom ikke tenkt på Ikea som et sted man kan kjøpe sånt, men der tok jeg feil! Ikke noe vits i å bruke hundrevis av kroner på badebalje om man kan få en bortimot tilsvarende til en så billig penge!
Gjest Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 vi har kjøpt stellekommode med pute på toppen,og badekar inni,hvor du kan ta av topp+badekar etter du er ferdig med det og skru på plate,vips så har vi en kommode til klær:)
nussie Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 Stellebord med badekar under er geniale,iallefall for ryggens del.. Hadde stellebord med badekar og fast stellepute til første mann,og kjøpt snoopy-stellebordet på Babyshop nå.Kjempe søtt.)) Skal kjøpe kommode ved siden av.(hadde det sist også og det fungerte suverent rett ved siden av stelle bordet.
elin og gutta;) Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 jeg vil ha et enkelt stellebord med hyller bare, og hjul... ikke så god plass på badet, så må flytte det litt. sånne er vel alltid med badebalje tror jeg, men jeg husker til førstemann hadde jeg kommode, med balje. måtte lokke opp lokket og når ungen var ferdig,måtte jeg holde han i håndkle med en hånd og så legge på lokket igjen før jeg kunne legge han på plass.... syns i alle fall den patenten var ganske kip.... dessuten blir det badekaret veldig fort trangt..... trenger ny større balje ganske kjapt uansett....
Makko med to små gutter Skrevet 9. april 2008 #15 Skrevet 9. april 2008 Tenkte å enkelt bare kjøpe de billige enkle fra ikea... http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20045205 men tenkte å kjøpe to og skru sammen til en, slik at jeg får tre hyller istedenfor en... da får jeg plass til bleier, stellesaker + basic med klær som bodyer etc. Resten får være på et annet rom. Badet er ikke det største. Hvis det blir slitsomt å "sitte på gulvet" å bade ungen går det faktisk ann å sette badebalja på stellebenken eller vanlige benken på badet... For dere som skal ha stellebenk på vaskemaskina (kan maskina settes på pause??) er det sikkert lurt å ha litt hyller over. Er det liten plass kan dere ha en sånn skohengesak ned fra taket. Denne er veldig nøytral, tar liten plass og er i fin størrelser til stellesaker, bleier og litt basis klær.
maggimams Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 Hei! Jeg har den blå badebaljen fra ikea, og er kjempefornøyd! Ellers så har vi fått mindre bad siden første mann var nyfødt, og trenger stellebord som henger på veggen. Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i det?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 9. april 2008 #17 Skrevet 9. april 2008 Synes ikea sine serier, hensvik og leksvik er skikkelig pene. Bonuset er at de er billige også. Vi har ikke plass til noe mer møbler på badet, så stellebord inkl badebalje blir meningsløst her, måtte stått på barnerommet. Da synes jeg det stativet fra refleks var genialt! Enig i at kommoden fra babydan er pen, men til den prisen får jeg både kommode og seng m.m fra ikea. Godt for oss med slunkne lommebøker
lykketreff:-) Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 De har det både på ikea og på barnas hus.
M by M Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 Vi har kjøpt seng med stellebord oppå på grunn av plassmangel. Også skal vi kjøpe tummy-tub til å bade i. Da jeg fikk jenta mi, hadde vi vaskemaskinen på badet, så vi bygget den inn slik at det ikke var åpent bak den og hadde stellematte oppå der. Det fungerte veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå