Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Hvor mye har dere tilsammen i mnd? Med lån og stipend, overgangsstønad, barnebidrag(hvor mye får dere?) og barnetrygd? Vurderer å flytte fra bf men er så usikker på økonomien.. Uff!!!
To tette + snart ei med flette Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Er ikke student enda, men når jeg blir det til høsten vil jeg ha ca det her. Overgangsstønad: 10300,- (minus skatt er det ca 9400,-, men jeg har fått frikort visst) Utvidet barnetrygd: 2910 (har to barn) Barnebidrag: 3440,- Tilskudd til barnetilsyn: 2500,- (to barn i bhg) Stipend pr mnd: ca 2000,- Bostøtte: 2300,- Har kjøpt hus nå akkurat, blir rundt 8000 i lån på det, faste utgifter inkl. bhg er ca 9000. Da sitter jeg igjen med 6450 kr til mat og husholdning ellers.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Åkei, takk for svar Men har du ikke lån da? Da får man vel 7500 eller noe ? Eller har du bare stipend?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Man kan få lån også, da vil du få 8700 kr utbetalt fra lånekassen pr. mnd.
yinyang Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Du velger selv om du vil ha lån eller kun forsørgerstipendet (ca 900 kr i mnd pr barn)... Tar du lån, så blir det ikke omgjort til stipend når du blir alene, fordi du får Overgangsstønad og "tjener" for mye i forhold til lånekassens satser.. Men som sagt du kan ta studielån, men får litt mye gjeld etter endt utdannelse... Regn litt på det, du kan søke om halvt lån også. De på lånekassens sider og kalkulatoren der... Selv er jeg alene med to barn, og tar halvt studelån...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Hmm.. åkei så da lønner det seg ikke med lån og stipend da nei.. Om man får halvt lån så blir vel det rundt 4000kr eller noe det da kanskje? Skal ikke være lett detta nei..
To tette + snart ei med flette Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Som sagt er jeg ikke student enda, men har ikke tenkt til å ta ut lånet tror jeg, om jeg gjør det vil det bli satt på høyrentekonto så jeg heller tjener litt på de. Med over 6000 til mat og klær i mnd skal jeg klare meg fin-fint
To tette + snart ei med flette Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Hvis du er usikker på hva du vil/kan få så ville jeg tatt en tlf til lånekassen og hørt med de, da vet du ihvertfall at det du får til svar er rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå