Gå til innhold

bare skriker.... er så sliiiten


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente på 2.5 mnd som skriker og skriker og skriker. Hun har vært veldig plaget av kolikk, men har blitt mye bedre de siste ukene. Jeg så liksom så veldig frem til kolikken skulle gi seg, men så føler jeg hun bare skriker fortsatt og jeg aner ikke hvorfor eller hva jeg skal gjøre. Hun har jo perioder der hun smiler masse, prater og er veldig fornøyd men så plutselig er noe galt også setter hun igang... Da det var kolikk var det skikkelige smertehyl og jeg visste hun hadde vondt. Nå skjønner je ingenting og er så vanvittig sliten. Vondt i hodet, lei, sint, oppgitt... (Ikke sint på henne, altså, bare selve situasjonen) Aner virkelig ikke hva jeg gjør galt eller hva jeg kan gjøre for å bedre det. Tør nesten ikke gå ut av huset mer i frykt for at det bare blir skrik...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert på dette, men jenta vår skriker innimellom "uten grunn". Hun roer seg ikke, og jeg pleier å legge henne til brystet. Hun trenger ikke ligge der lenge, ikke mer enn 5 min kanskje, så roer hun seg og er fornøyd i igjen. Ikke helt morsomt alltid, men det funker iallefall :P

Skrevet

Noen ganger trenger bare barnet å få skrike, du kan trykt bare la det ligge stille i armkroken din å skrike noen minutter..men over tid blir det slitsomt, så ta deg en gå tur. da skriker ikke hun, og du får ro

Skrevet

Har du vært til kiropraktor med henne da?

Siden hun har kollikk mener jeg.

 

Det var det ensete som funka for jenta vår her i huset.

Skrevet

Hei, du har sikkert prøvd alt, men jeg vet hvertfall med min lille at de trenger ofte veldig mye søvn når de er så små. Skriker veldig hvis de blir litt overtrøtte. Trilletur på dagen er veldig bra måte å få de til å sove, og da kan man jo slappe av litt, ta en kaffe eller noe ute. Husker at min ofte måtte sove etter kun 20 min våkentid! sjekk om det funker.

Det skal ikke store plager til før de skriker, så ikke tenk at du gjør noe galt!! Eller så kan det være at hun trenger mer ma, de har økedager hvor de gråter og ønsker pupp hele tiden for å få den til å produsere mer.

Ble litt rotete svar, men håper det kan hjelpe...

 

 

Skrevet

Huff så leit! Og ikke minst fryktelig slitsomt!

 

Mange spørsmål fra meg: Har hun blitt utredet for kiss? Ammer du? I så fall har du mye/lite melk? Har hun grønn avføring? Har hun noen faste tidspunkt for skrikingen?

 

Vil anbefale deg å skaffe deg et bæresjal (eventuelt mei tai) for å avlaste armene dine! Babyer finner roen i bæretøy og får ut all eventuell luft (pga. sittestillingen og massasje når din mage kommer borti babyens mage).

Skrevet

Hei!

Dette hadde ikke jeg "funnet meg i" uten å ha prøvd alt! Først kiropraktor ( har mange kjente som har fått hjelp der) og så homeopat. Mye nærhet var oppskriften på minsten min de første to månedene, slapp han gradvis mer og mer fra meg og har nå verdens mest fornøyde unge. (Han hadde ikke kolikk altså, men var selskapssyk :-)

 

Nei ring kiropraktor i morgen så får du kanskje fred :-)

Lykke til!

Skrevet

Forresten, du drikker vel ikke brus/kullsyreholdig drikk og ammer?? Det tålte absolutt ikke min lille, da ble det skrik i lang stund ;-)

Skrevet

mulig du har prøvd alt dette, men ramser opp:

-smokk? (NUK sine er fine)

-minifom på apoteket

-karve i vann som du kan gi henne

-elastisk bæresjal som du knytter på deg, slik at hun kan bæres nært på kroppen din

-mor på diett ift. matvarer somgår over i mormelken

 

huff, det er fælt, men det går over etterhvert:) lykek til!

Skrevet

dette høres virkelig ut som min gutt=) han er 3 mnd i morgen, jeg gikk til kiroprator, det hjalp litt,men han skriker veldig på dagen og,men fant ut at jeg måtte la han skrike litt for han var veldig veldig trett og skriker hver gang han går inn i søvn, men skal til legen i morgen for å få en skikkelig sjekk på han for i det ene øyeblikket ligger han å smiler på stelle bordet og koser seg,men så plutselig bare skriker han til... så her i gården har det blitt mye gå turer=)

hver gang han var rolig skulle jeg snike meg ut å gjøre kjappe ærend så far i hus var hjemme,men bare to min etter jeg hadde gått så hylte han avgårde igjen... så gleder meg til i morgen omjeg kanskje kan få noen svar...

Skrevet

Hun skriker ikke på grunn av at hun er trøtt? Lillemor blir helt hysterisk når hun blir overtrett. Ingen ting som hjelper annet enn og legge henne. Hun er 5 mnd og sover enda veldig masse. Er våken bare en time etter at vi står opp om morgenen, så kan hun gjerne sove 3-4 timer. Våken 1-2 timer, så kan hun sove 3 timer til. I tillegg sover hun som regel litt på ettermiddagen også.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...