Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har en nyfødt, prøver dere allerede å lage rutiner?

Syns f.eks det er vanskelig å planlegge trilleturer, i og med at jeg aldri vet hvor lang tid det går før hun blir sulten igjen, og hvor lenge hun kommer til å sove.

Så vi holder oss for det meste hjemme:) Hun er bare en uke da.

Blir dette lettere etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt bli mye enklere når babyen blir litt større. Man kan ikke forvente at det er rutiner på en så liten baby. Smør deg med tålmodighet, så skal du se at det snart er rutiner på det meste.

Lykke til!

Skrevet

Blir mye enklere etterhvert, ja. Når du går på tur nå kan du jo legge opp ruta så du går steder det finnes cafe, butikker, kino, kirker, hva som helst. Steder hvor du kan sette deg ned og amme litt.

Eller gå rundt i området hvor dere bor så det alltid er kort vei hjem. Jeg har gått mange runder rundt bygården vår. :-)

Skrevet

Ordentlige rutiner på mat fikk vi først når mini begynte å spise grøt rundnt 6mnd, før det sa han fra når han var sulten og så fikk han mat da. Man lærer seg jo etterhvert ca hvor lenge det er mellom hver gang og da kan man jo være litt føre var og gi mat før man går ut når det nærmer seg. Hvis du ønsker å gå tur før du har fått litt rutiner på spisingen, så kan du jo prøve å gå en liten tur rett etter du har gitt mat og så kan du øke lengden på turen etterhvert.

Vi hadde første turen når mini var 1uke, før det var jeg på ingen måte klar for å gå noen tur for min egen del, så det er ingenting å stresse med.

Gratulerer med baby:-)

Skrevet

Blir fort litt enklere!

Min er 6 uker, og vi har gjort noe (trilletur, cafe, besøk osv)

ca tre ganer i uken fra han var to uker gammel :)

Men det er jo selvfølgelig forskjell på disse små da!

Lykke til ;)

Skrevet

Tror det er vanskelig å lage rutiner enda. Tar det meste på feelingen da jeg har merket at ting går vanligvis ikke alltid som det skal iht når vi skal ut osv så planlegging av tidspunkt går ikke så bra. Er veldig fersk i det her jeg å,men merker at det blir bedre og bedre (ha er 12 dager i dag). Pleier å gi han mat rett før vi skal ut da han sover for det meste i vogna..

Det eneste jeg gjør av rutine er at på natta så får han melk i senga når det er mørkt og jeg skifter også bleie der hvis det trengs. Det er ikke helt mørkt da da jeg må se hva jeg driver med.hehe.Bruke å ha på kameralyset på mobilen og lar den ligge et lite stykke unna slik at vi får se akkurat det vi trenger=) Kjekt å skille mellom natt og dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...