Gå til innhold

Barnetrygde i utlandet. Nav og behandlingstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har søkt om barnetrygde mens dere er i utlandet, hvor lang tid brukte Nav på å behandle søknaden?

Vi søkte om barnetrygde i Desember 07, men får kun til svar når jeg ringer Nav at den ikke er behandlet ennå. Vanligvis har de sagt, vi vil få svar i løpet af noen uker, men nå sir de, at de ikke vet hvor lenge det vil ta.

Noen som vet hva vi ska regne med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg faar ikke barnetrygd... Dersom du oppholder deg utenfor norge mer enn 6 mnd har du ikke rett paa det. Ikke permisjon heller... Fikk hvertfall jeg beskjed om... Men naa var jeg saa "dum" aa bytte folkeregistrert adresse, da.... Men hvis man skal vaere 100 prosent aerlig, maa man jo det om man skal vaere ute mer enn 6 mnd....

Skrevet

Takk for svaret ditt.

Vi er begge studenter med lån i lånekassen, men er studenter i Danmark. Vi får ikke barnetrygde fra Danmark siden vi ikke jobber el betaler skat, så håper Norge vil gi oss barnetrygde. Har hørt om andre studenter som har fått barnetrygden med til utlandet.

Vi er bo-registeret i Danmark.

Jeg har haft permisjon i DK med fødselspenge fra lånekassen. Til sommer får vi ny baby og jeg skal ha permisjon i DK engang til.

Skal bo i Norge etter permisjonen.

Skrevet

Jeg har fått barnetrygd og er bosatt i utlandet. Men jeg har da permisjon fra jobben min i Norge og oppholder meg bare utenlands i permisjonstiden. (har fortsatt folkereg. adresse i Norge)

Jeg sendte søknad om barnetrygd i desember 07 og fikk svare bare to-tre uker etter, i tillegg fikk jeg etterbetalt fra da gutten min ble født. Han ble nemlig født i utlandet, og da tar det litt tid for å få fødselnummer til å kunne søke om barntrygd. Men jeg fikk kun for 11 mnd, og det er visst regelen om at man ikke få beholde barnetrygden lengre enn et år.

Er dere forsikret av NAV utland? mulig man må være det for å kunne få barnetrygden i utlandet? vi er i hvertfall dekket av NAV utland og da får vi foreldrepenger og barntrygd uten noen problemer.

Det er jo typisk at NAV skal bruke lang tid på søknaden din da, kanskje du skal ringe og klage på hvorfor dere ikke har fått den ferdig behandlet ennå. Det er jo tross alt april allerede.... Det kan da ikke ta så lang tid på å behandle en søknad syns jeg. men jeg har faktis opplevd med NAV når jeg søkte om å bli dekket av NAV utland at de ikke gadd å ringe eller sende brev når de manglet noen opplysninger. De rett og slett bare la søknaden til side. Jeg ringte flere ganger og fikk beskjed om at jeg snart fikk svar. Men til slutt innrømte de at de manglet en opplysning. Når de fikk den så kom svaret kun et par dager etter. Snakk om sløve folk, de kunne jo han sendt et brev eller ringt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...