Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Fikk selvangivelsen idag. Min var helt grei jeg får tilbake og allt er bare greit.Må legge til noe de ikek har ført på men er helt greit. Så kommer problemet. Min manns tidligere arbeidsgiver har ikke registrert hva han har tjent og betalt i skatt. Han jobbet der i 9 mnd. Hvor av 3 av disse ble han trekt 50% i skatt. Og ellers har han blitt trekkt etter tabell. Vi har ingen lønnslipper eller årsoppgave å vise til hva han har tjent da vi hele tiden fikk høre at det kommer snart , kommer snart...... (Jeg var ansatt der også, men jeg har vært i foreldrepermisjon og sykemelding så mitt er faktisk registrert.) Dette er bare en av tingene som var masse tull med så vi valgte begge å slutte. Men hva pokker gjør man når ho ikke har registrert deg som ansatt, Han hadde denne jobben som grunnlag for arbeidstilatelse så ho har jo skrevet under at han jobbet for ho på papirer som politiet har da. Og det er en lovelig bedrift. (barnehage.)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Kjedelig situasjon, men tror jeg heller ville ha ringt til skatteetaten fremfor å legge inn et innlegg her.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Jeg har selvfølgelig kontaktet skattetaten, jeg kommer ikke gjennom på telefon (karnsje ikke så rart i disse dager.) men har kontatet dem på epost og skal sende samme forespørsel på brev. Jeg har også prøvd å kontakte hans gammle sjef på brev, epost og telefon. (tar ikke telefon når vi ringer og ringer ikke tilbake) Kan jo ikke gi oss på dette, heller. Men jeg er så lei av at det skal være trøbbel med denne personen at jeg måtte klage litt. Takk og lov for at det er siste trøbble denne personen får laget for oss. HI
mamman til to gutter Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 For å få godkjent sitt eget regnskap må jo barnehagen ha papirer på alle utgifter, deriblant lønningene de har betalt ut, så det ordner seg sikkert etterhvert, men det er helt klart kjedelig for dere. Så ikke noe om dere hadde kontaktet arbeidsgiver igjen, men jeg ville gjort det også på nytt. Send brev eller mail til henne også og behold kopi, så har dere bevis for at dere har prøvd å ordne opp så godt dere kan. Og det er helt greit å få ut litt frustrasjon her når man ikke får tak i de som kan hjelpe;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Joda fikk tak i henne når vi ringte fra annen telefon hun ikke kunne nummeret på og har blitt lovet papirer blir sendt ut i morgen så fårvi bare vente å se da. For akkurat dette har vi hørt før
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 arbeidskontrakt har han vel? da skal det forsåvidt stå en del informasjon dere kan bruke "mot" henne der da...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Joda kontrakt og papirene ho måtte skrive under som ble levert inn når han søkte arbeidstilatelse, så det er ikke et problem sånn sett. Vi får ordna med ting, men er jo utrolig mye lettere hvis vi får papirene fra ho og ikke må settte igang noe stort å styrete da. Så ja håper de kommer i posten da som ho har lovet. Bare vanskelig å tro på noen som lover og lover og aldri holder ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå