Gå til innhold

angående permisjon og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vedtaket fra nav i dag, skal ha 44 uker og det vil si ut 2008. Det står at far må ta sin perm sammenhengende med min, da må jo han bruke juleferien sin som perm. det er jo ikke like koselig for han siden vi sikkert skal til familie osv.

Jeg har ikke sagt fra om noe ferie ennå til nav, kan jeg ta den i sommer og dermed få forlenget permen med de fire ukene eller må jeg ta den til slutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta ut ferien din når som helst i permisjonstiden. Jeg syns det er enklest å ta den ut på sommeren når jeg får feriepenger fra jobben uansett. Du vil da få tilsvarende lenger permisjon.

Nå har vel pappa'n minimum uker perm, og julen varer vel ikke så lenge? :-)

Skrevet

Både du og far kan bruke av deres lovpålakte ferie til å forskyve permisjonen.

Skrevet

Oi! Poamin: Betyr det at om vi skriver opp faren sine ferieuker på søknadskjema, så "skyver" vi permisjonen like mye som når jeg setter opp mine uker? Jeg starter permisjon 18. mai, og skal ha ferie 4 uker i august. Pga disse fire ukene forskyves hele permisjonen med nettopp disse fire ukene, men om vi OGSÅ skriver opp pappaens ferieuker (han tar dem evt. i juli, så ikke samtidig med mine ferieuker) så kan vi forskyve med la oss si to-tre uker til?

Skrevet

hm! lurer jeg også på nå..hehe. noen som vet?..hvis jeg og samboer tar ferie rett etter hverandre da..

Skrevet

DU forskyve jo permisjonen med hans ferie KUN hvis du går tilbake i jobb når han ferie. Hvis du er i permisjon mens han tar ferien sin (som det virket utifra ditt innlegg) så forskyves ingenting. Permisjonen blir jo kun lenger om den ene tar ferie for å være hjemme for å passe barn!

Skrevet

sant sant. takk!:)

Skrevet

Dere kan ta ut den lovpålagte ferien (4 uker + 1 dag), men ikke den femte ferieuka om du har det (den er nemlig tariffbestemt).

Skrevet

Man kan fint ta ut den 5. uke jo.. jeg har forlenget begge permisjonene mine med 5 uker ferie midt i..

Skrevet

ringer man nav å sier fra eller må de ha det skriftlig?

Skrevet

I søknaden om fødselspenger så spør de om du skal ta ut ferie i løpet av permisjonen. Du fører det på der.. de må ha det skriftelig ja..

Skrevet

den er sendt avgårde for lenge siden:) får ringe de å høre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...