3 blå Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Har vært syk i 1,5 år og sykemeldt de siste 6 mnd. Har endelig fått fjerna skjoldbruskkjertelen og jeg føler meg som et nytt og bedre menneske Jeg kunne sove hele dagen før, var det eneste jeg tenkte på og orka ingenting. Men i dag har jeg en virkelig god dag Jeg har bretta sammen klær, vasker nye klær, vaska alle vinduene, vaska vitrineskapet og vinglassene, tørket støv og skal nå etter jeg har spist lunsj støvsuge og vaske gulvene. Dette hadde jeg ikke orka for bare noen få uker siden! Det er kanskje ikke så mye for "vanlige friske mennesker", men for meg er dette virkelig bevis på at sykdommen min såvidt begynner å forsvinne Juhuu! Ha en god dag alle sammen
Sivalur Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 For en solskinnshistorie! Så flott at de fant ut hva som var galt og at du fikk gjort noe med det! Fortsatt god bedring.
solemio Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Å, så bra! Så flink du har vært! Pass bare på å ikke ta i for mye så du blir liggende litt igjen, da. Mannen min var syk i flere år, og har nå vært frisk i ett års tid. Vi tenker stadig på hvor glade vi er for de små ting, ting som andre ikke tenker over i det hele tatt (sånn som at han kan spise middag sammen med oss) Skjønner dermed godt gleden din over å greie "dagligdagse" ting! Hurra for deg!
Omr Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Så deilig! Jeg er nysgjerrig - jeg har det som du hadde det... Har for lavt stoffskifte - har aldri vært snakk om å fjerne kjertelen. Hadde du for lavt? Hvorfor fikk du den fjernet? Håper jeg ikke er frekk nå, men jeg fattet et lite håp for meg selv her... Ha en fortsatt fantastisk dag!!! Gratulerer!
3 blå Skrevet 9. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2008 Jeg har hatt for høyt stoffskifte og derfor fikk jeg fjernet kjertelen. Når du har for lavt kan du ikke fjerne den, for da produserer kjertelen allerede for lite thyroksin, min produserte for mye. Så nå må jeg gå på Levaxin resten av livet for å holde thyroksin nivået i kroppen stabilt. Så nå, etter jeg har fjerna kjertelen har jeg i utgangspunktet lavt stoffskifte, det er svært få tilfeller som fremdeles etter operasjonen har for høyt. Det er en slitsom sykdom, det skal jeg være den første til å skrive under på! Hvilke medisiner går du på? Send meg gjerne en pm om du vil ha kontakt Det er viktig at vi stoffskifte-damer står sammen, det er greit å dele erfaringer, sorger og gleder...
Omr Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Jeg får ikke yil å sende deg pm - så her kommer greia... Ja - går på levaxin jeg også. Men har ikke funnet optimal dose ennå - synes legen går så sent frem! Hadde for høyt etter en fødsel for noen år siden, og ble behandlet for det. Ble bedre (T4 og T3 ok, men tsh forhøyet). Slitsomt for kroppen, men greide meg ok. Fikk latent hypothyreose, og fikk selv bestemme om og når jeg ville starte med Levaxin - men det ville bli for resten for livet når jeg først begynte... Leste en artikkel om hva konsekvensen for et foster kunne bli dersom en i min situasjon ikke klarte å produsere nok for meg selv og fosteret - hvis fosteret ikke produserte thyroxin selv... og bestemte meg for å begynne på Levaxin. Men etter dette har verdiene mine blitt verre - og jeg føler meg dårligere! Har igjen bestilt meg time for blodprøve - kjenner jeg er langt ifra optimal dose... Drygt, for all den lille energien jeg har blir tatt ut på arbeid... Jeg fungerer knapt. Siden jeg syntes symptoma dine lignet på for lavt stoffskifte, så tenkte jeg kanskje det var noe som kunne vært for meg også. Jeg vil også ha energi til å stelle hus og til familien min!!! Hvor mye levaxin tar du pr. dag?
3 blå Skrevet 9. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2008 Jeg sender deg msn adressa mi til deg på pm, så kan vi prate litt om du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå