Gå til innhold

Betale for UL bilder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer,

Jeg har registrert at jeg må betale 50 kr dersom jeg vil ha bilder med hjem fra UL på Sykehuset jeg skal føde.

Noen andre som har måttet betale for det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Nei ikke jeg, men har hørt andre som må betale dersom de ville ha UL bilder med hjem. Da må du også huske på å gi beskjed før dere starter hel greia...

Skrevet

Vi var på ultralyd i går. Skulle i utganspunktet betale, men vi hadde glemt å ta ut kontanter....og da sa jordmoren at det ikke var så farlig...Tror vi måtte betale sist.

Skrevet

vi måtte betale 30 kr for bilde da vi var på ordinær ul...

Skrevet

Ja, på Ullevål er det iallfall vanlig praksis..

Skrevet

Vi måtte betale ja. 50 kr for bildene. Husker ikke helt hvor mange vi fikk, men lurer på om vi fikk med oss 7-8 stk hjem jeg

Skrevet

Vi betalte ingenting, og jeg fikk med meg hjem 9 flotte bilder. Dama bare sa at nå måtte barnet vise seg frem for fotografen så mor og far fikk med seg fine bilder hjem..

Søsteren min måtte betale en 50 lapp på St.Olavs for en ca 10 bilder.

Skrevet

aldri betalt noe for bilder jeg.. hmm, har jo ikke vært på ord ul enda da men

Skrevet

ja vi måtte det på haukeland

Skrevet

Måtte betale 20 kr per bilde på Ullevål.

Skrevet

Det kommer nok litt an på jordmor :)

Jeg har vært på ordinær ul både på Ahus og Fredrikstad (2006 og 2008), begge ganger sto det i heftet at man måtte betale om man ønsket bilder, men begge ganger fikk vi det uten noe prat på betaling.

Nå sist på Fredrikstad sykehus fikk vi beskjeden "legg de bildene inn i mappa di, for legene liker ikke at vi gir ut bilder" :) Så som sagt kommer det nok an på hvem man er hos :)

Skrevet

Vi betalte 20 kr for 8 bilder i Ålesund i dag :-)

Skrevet

Jeg betalte 50 kr for 2 bilder på st.olav men når jeg gikk gravid med førsta var jeg på sørlandet sykehus på den ordinære ultralyden og fikk 21 bilder og betalte ikke noe...

Skrevet

Betalte 50kr for 2bilder på gamle RIT den ene gangen de andre gangene fikk jeg flere bilder gratis. :)

Skrevet

Måtte betale på Ullevål:) Men dumt de ikke hadde gitt noe beskjed om det for jeg går aldri med kontanter, så hun var snill og ga meg bilde uansett :)

Skrevet

Vi skulle egentlig betale på st.olavs og, i følge papirene vi fikk. Når vi var der fikk med med 6 bilder, og noen penger skulle de ikke ha:)

Skrevet

Vi måtte ikke det på haukeland...Men måtte det sist...i 2004

Skrevet

fikk brev fra st.olavs om at det kostet 50 kr. ja...

men har ikke vært der ennå :)

Skrevet

I Stavanger måtte jeg betale 100 kroner, for 5 bilder..

Skrevet

jeg måtte betale 30, og fikk ei lang remse med bilder.

Skrevet

20kr? jeg måtte bet 30 for ca like mange bilder..samme plass..

Skrevet

På ahus koster det (hvertfall da jeg var gravid sist) 10 kr per bilde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...