mamman til 2 nydelige jenter Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Jeg har så utrolig mange og vonde kynnere i løpet av dagen. Når jeg først får en, så hagler det på med kynnere i 10-12 minutter etterpå. Skikkelig ubehagelig. Jeg jobber mye, men føler ikke at jeg stresser. Er i uke 20 nå. Er det sånn at man bør ta det med ro og evt trappe ned på jobbing og sykemelde seg? Jeg har en streng lege, og hun sykemelder ikke uten videre. Noen som vet om dette er grunn nok? ikke det at jeg vil slute å jobbe, men er redd for at det skal skje noe for tidlig...
Bare meg... Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Sleit veldig med kynnere i mitt forrige svangerskap. Men, etter at jeg en gang hadde vært på jobb (spiller et instrument) og magen var hard og vond i en time etterpå så gikk jeg til legen. Dette var i uke 30, hadde hatt det noen uker allerede. Jeg synes det var vanskelig å vite hvor grensa gikk og legen sa "du får ikke gjort noe galt, men du skal være veldig forsiktig"!! Jaha, liksom... Jeg kunne jo ikke avgjøre selv, så jeg sa at det var legen som måtte avgjøre dette. Jeg ble fryktelig sliten av å ha så mye kynnere, det var en del ubehag med det, så hun valgte å sykmelde meg. Så jeg ga meg med spilling, men fortsatte med litt annen jobb. Som du skjønner fikk jeg veldig uklart svar, og ble veldig usikker. Jeg ville i hvert fall at det var legen som måtte avgjøre det og ikke jeg. Det er jo noe med å være på den sikre siden også da. Men, man skal i hvert fall ta det på alvor hvis det blir skikkelig kraftige og vonde kynnere! Beklager litt langt og rotete svar....
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Heisann. Jeg ble tidlig sykemeldt (svangerskapspenger da...) i forrige svangerskap, pga mye vonde kynnere. Var hos en gynekolog som sa at jeg ikke fikk jobbe mere, pga fare for for tidlig fødsel. Livmorhalsen var påvirket.. Jeg måtte ta det veldig med ro. Klarte ikke gå en liten tur, før kynnerne haglet... Så det ble en lang ventetid på meg, før lillemann kom i juli i fjor:), to dager før termin. Så det gikk heldigvis bra. Men man bør absolutt ta disse kynnerne på alvor, særlig hvis de er vonde.... Prøv å snakk med jordmoren din, og hør hva hun mener. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå