Gå til innhold

"Min oppskrift"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da testet jeg positivt for første gang i mitt liv i går, og nå vil jeg dele "min oppskrift" på å bli gravid med dere.

I 6pp har vi nå prøvd alt fra å "spare" på spermen til å ha sex flere ganger hver dag rundt el... Men denne gangen sitter altså spiren, og vi gjorde det slik denne pp:

- Sex HVER dag i 8 dager frem til og med dagen etter el, en gang pr dag.

- Jeg lå med pute under rumpa i ca en halv time etter sex

- Jeg drakk mye melk hele pp(vet ikke om det har noe å si)

- Testet med el tester

- Tempet og fant når el var overstått

- Jeg tok: wild yam(2stk pr dag fra etter el og i 8 dager fremover),

salviete(før el 1-2 ganger pr dag) Solvipect slimløsende hostesaft før el

(ca 3 timer før sex), Pyridoksin (første pp jeg prøver det.Tok 250mg i en uke ca rundt el, tok så ca 100mg etter det), folat, omega3,

c vitamin.

- Mannen min tok: Tran, bio sink+selen(har gått på det i tre mnd)

- Ellers har jeg trent jevnt og vi har prøvd å spise mye grønne grønnsaker.

Lykke til med prøvingen alle sammen, og håper å se dere fort inne på 1.trim!!!!!!!!!!

Klem fra M-79:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så masse!=)

D var litt av en oppskrift =) hehe..

Skrevet

Åjj for en oppskrift. DU har virkelig fortjent spiren din!!! VI andre får prøve så godt vi kan =) MASSE MASSE lykketil fremover!!

Klem

Skrevet

Ojojoj.... hihi... du har jammen jobbet for spira ja:o) ååååå... det er så moro M-79:o)

Vi får se fremover... så kan det hende du får gi meg noen råd;o) oki?

Har begynt på pyrodoksin i første omgang... tar bare 1, da de sa på apoteket uoppfordret at jeg IKKE skulle ta mer enn 1. Ble litt skeptisk og usikker da...

da jeg ble gravid sist så ba homeopaten meg begynne på wild yam, og jeg ble gravid den ppen. Lurer derfor veldig på om jeg skal prøve meg på det... er bare så redd for at jeg skal miste EL for jeg har lest om det... Grunnen til at jeg gikk på dem da var egentlig for å få mensen tilbake, så jeg tok ikke dem i noen spesiell tid i forhold til EL.

Så tar jeg folat og omega 3 da:o)

Hva tror du??? Med disse sinnsyke syklusene mine så er det vel umulig å finne EL... hihi...

Svarte deg igjen på den koselige tråden du skrev til ire og meg forresten:o)

Klemmer

Skrevet

gratulerer så mye!:-)

jeg bare lurer på en ting. hvorfor du tok så mye pyridoksin? hadde du vedlig ustabil syklus? begynte selv med det denne pp, men tar 2 daglig. har forholdsvis stabile sykluser, men sliter med spotting, så skal se om det kan hjelp mot dette.

Skrevet

Hei hei og GRATULERER!!!!

Kunne du legge ved en liten setning på hva de forskjellige tingene hjelper for????

Skrevet

Hei kjære tussemor:-)

I forhold til pyridoksin skal du ikke ta mer enn en tablett over lengre periode. Jeg tok mye i begynnelsen for å "gi litt på", for så å gå over til mindre. Er bare det at mine kjøpte jeg i Sverige, og de er på 250mg, så jeg deler de nå stort sett i 3 deler, så tar jeg en del for dagen. Tar dem enda, da det skal hjelpe på kvalmen;-)

Wild yam: De skal KUN taes etter du er SIKKER på at el har vært, og da skal du kun ta dem i en uke, for er ikke bra om du er gravid.. Jeg har tatt disse i 3 pp`er nå, og vet jo ikke om det er dette som har hjulpet... Men: De to første pp tok jeg dem to ganger for dagen 3 stk. Slik det står på boksen.. Men ble ikke gravid. Denne siste mnd tok jeg kun 2 stk for dagen, pga jeg leste om en annen her inne som hadde blitt gravid ved å gjøre dette... Hun hadde strevd LENGE med å bli gravid... Og nå ble jeg jo gravid da.... :-)

Lykke til da vennen:-)

Skrevet

Ja kan jo prøve Giina;-)

- Pyridoksin: Tar vekk negativ effekt av p piller

-Wild yam: Tror de hjelper egget å feste seg el noe slikt. Husker ikke helt i farten, men det skal stå under kjerringrådene du finner her om jeg ikke tar helt feil...

- Salviete: hjelper på fruktbarheten. Kan brukes av både mannen og kvinnen.

- Slimløsende hostesaft (solvipect) Tynner ut slimet som hjelper sædcellene fram til egget.

- Sink og selen: Bra for sædkvalitet

Håper dette gav deg litt hjelp:-)

Skrevet

carrie 1:-)

Pyridoksin tok jeg fordi det hjelper mot p pillens negative effekt. Tok mye i begynnelsen for å komme i gang. Men man skal ikke ta for mye i for lange perioder. I Norge anbefales 40mg pr døgn.

Lykke til:-)

Skrevet

Supert. Tusen takk.

Har brukt grapefrukt juice istedet denne mnd. Vet du om den skal ha samme virkning som hostesaften? Mener jeg har lest det... I tillegg så har jeg spist bihonningkapsler denne pp. Blir spennende, men ingen symptomer her, så lite håp egentlig. IKM førstkommende søndag...

Skrevet

Så spennende da Giina:-) Vet desverre ikke helt hva grapefruktuice gjør, men vet den skal taes FØR el ja, så da er det mulig den gjør samme nytten:-)

Håper det har klaffet da:-)

Mine symptomer ble mest merkbar ca 4-5 dager før ikm.. Men det er jo ulikt fra jente til jente, og svangerskap til svangerskap. Noen merker jo så og si ingenting gjennom store deler av svangerskapet:-)

Skrevet

ok... hmmm .. men ser mange som tar 80mg... det hun sa på apoteket var at det var anbefalt 50mg, men hvorfor selge 40 mg da??? Så jeg står liksom på vippen til å ta 2 da vettu;o) hva ville du gjort?

Dette med wild yam mener jeg at jeg har sett her inne og.. så det tør jeg ikke begynne på, selvom jeg tror det var det som fikk meg gravid sist.

Vi får prøve noen pper til, så får vi se om jeg kjøper noen wild yam...

Men så har man jo disse Dong quay, eller hvordan det nå skrives... ååååå... mye greier altså... hihi...

Får roe det ned i en stund, så får vi ta det etterhvert;o)

Takk for hjelp M-79:o) Da kan det hende jeg spør deg om flere ting altså:o)

Tusen takk for lykkeønskninger:o)

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...