Ali kurerer gruff Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Lurte på om det var noen der ute som hadde noen tips og råd til hvordan jeg kan bidre til at min sønn får det bedre i barnehagen. Han viser to forskjellige personligheter. Hjemme er han så rolig og hjelpsom, kjærlig liten gutt. MEns i barnehagen blir han "bråkermakeren", han slår, biter, dytter, hyler og skriker. Han blir så utrolig sint over ting. Det tar lang tid før han roer seg ned. Virker ikke som han selv har helt kontroll. Han er litt over 3 år. Han er veldig rolig hjemme, flink til å hjelpe til og slike ting, men sliter i barnehagen. Der slår, biter, dytter han barn. Han blir også så sinna at han ikke vet hva han gjør. HAn går rundt å skriker, blir helt mørk i øynene, kaster leker, tømmer ut leker. Alt er bare NEI NEI og NEI... JEg trodde de i barnehagen overdrev litt, jeg kjente jo ikke igjen hvordan de beskrev han, men da jeg selv opplevde det når jeg hentet han fikk jeg sjokk. HAn gikk rundt å var kjmep sint, samtidig som at munnen skalv, han var nær ved briste punktet, virket som om han kjmepet- ved at han mått være sint for ikke å begynne å gråte. Han kom bort til meg å sa at jeg ikke var hans mamma, dytta meg vekk og var helt anderledes enn den gutten jeg kjenner hjemme. Da jeg løftet han opp knakk han sammen, det virket som han skammet seg. Men dette er visst noe som gjentar seg gjevnlig i barnehagen. JEg syns det er så vondt å lever han, og vondt at han tydeligvis ikke har det noe godt der. Han sier også at han ikke vil i barnehagen, at det kun er gøy der når han er helt alene..... Uff... syns dette er tøft og vasneklig. Spseislt når han også biter, slår andre barn så de får merker.... Men om det er han som begynner hele tiden - er jeg litt usikker på... Igjen, han er ikke slik hjemme, eller sammen med andre barn når vi er på besøk hos venner eller familie.... Kan også si at han fremdeles går på småbarns avdeling hvor det er mange 1 og 2 åringer. Siden min gutt alltid har vært litt "fremme" tror jeg oxo han blir litt understimulert der. HAn elsker tall, bokstaver og andre ting, han oppsøker ting for å lære noe nytt hele tiden. Men det er bare min teori.. Han skal over til stor avdeling til høsten. Håper noen kan gi meg noen råd eller har selv erfarfinger. For jeg sliter veldig med å levere han i barnehagen, er ikke noe gøy å gå i fra han når jeg vet han ikke har det noe godt... Barnehagen i segselv er helt grei, med fint personalet og slike ting...
Mamma`en til godgutten Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Det er selfølgelig veldig vanskelig og levere fra seg sitt eget barn når det ikke vil i barnehagen, vi hadde det samme problemet med våres gutt i barnehagen at han dyttet og slo de andre barna og var ikke noe grei med de i det hele tatt han er 4. Vi tok opp med styreren i barnehagen våres at dette er ikke denne gutten vi kjenner hjemme så vi fikk ett møte med styrer hvor vi fant ut sammen at han kansje trenkte litt tid alene med en voksen og det fikk han, hvor den assistenten sitter kun sammen med han innimellom og leser og koser seg litt sammen og dette hjalp godt for han iallefall, litt dytting er det fortsatt men som de også sier er at dette er ikke bare han som begynner med dytting. Tror også dette er noe som kan hjelpe når han kommer i stor avdeling og litt større barn som leker mere det samme som han og som han kan være litt tøff sammen med. kansje han ikke trives bare med barn som er 1-2år yngre enn seg selv,kansje han trenger litt utfordring i barnehagen med barn som er fra 3-5 år. Men snakk med styreren om det er noe dere kan sette dere ned sammen hvor begge har tid (ikke ved henting/levering) hvor barna hører alt dere snakker om, fortell gutten din at du skal på møte med barnehagen for at han dytter,biter og slår. En anna løsning er evt fortell han en dag før dere går i barnehagen at hvis han er snill og ikke biter,dytter,slår de andre barna hele den dagen så for han en liten overraskelse dette også kan hjelpe og vis han at du spør før dere går fra barnehagen om han har vært snill. Håper dette ordner seg for dere for vet at dette ikke er en lett situasjon. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå