lolipoli Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Jeg venter en gutt i mai, hva synes dere om navnet Ivan?
Bebis08 Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 I utgangspunktet synes jeg det er høres litt russisk ut. Litt hardt. Men nå kjenner jeg en som heter det (voksen) så da har jeg blitt litt mer vant til det.
Farfisa Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Jeg synes det er fint. Er enig i at det høres russisk ut, men i mine øyne er det positivt.
Julimams Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Vi hadde faktisk tenkt oss å bruke Ivan, men så var det ei venninne som måtte kommentere og sa "sirkusnavn", og da ble det ødelagt for sambo... Men jeg syns det er fint fortsatt jeg=)
lolipoli Skrevet 9. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2008 Jeg liker navnet Ivan, men min svigermor sier at det høres veldig russisk ut, derfor spør jeg hva andre mener... Dette navnet er blitt populært i USA, så kanskje kan også bli i Norge? Jeg synes det er vanskelig å velge et guttenavn, enklere med jenter...Har ikke lyst å ha et altfor ordinært navn. Kanskje noen har tips? :-)
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 synes det er fint jeg. onkelen til sambo heter ivan og ei venninne av meg har en kjempe søt liten gutt som heter ivan.
labbis Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Tror det navnet blir mer og mer brukt. Ivan er fint synes jeg, finere enn ivar osv...
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Nei og atter nei, Ivan skal ikke bli noe poppis-navn! Glem det!!! Vil ha navnet i fred ;p Jaja, får trøste meg med at jeg ligger 5 år foran dere andre ;D Men seriøst: Vi lette _lenge_ etter et spesielt navn, og har vært kjempefornøyd med Ivan. Ingen andre som heter det her i området vi bor hvertfall. Ulempen så langt er kallenavnet "Ivan den grusomme" men siden han er alt annet enn grusom -med unntak av en liten periode med 3-årstrass- så går det helt greit
lolipoli Skrevet 10. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. april 2008 He he! Kjæmpe smart å ha et sjeldent navn synes jeg! Det er også et kongelig navn forresten, 5 tsar ( konger ) som het det i Russland gjennom historien!
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 "Ordet tsar er det samme som det germanske keiser, fra tysk Kaiser, som direkte tilsvarer den klassisk-latinske uttalen av Cæsar" Min Ivan ble tatt med keisersnitt ;D Opprinnelig skulle han faktisk hete Johannes, men når han kom ut så var han liksom ingen Johannes. Men Ivan som vi havnet på til slutt er jo faktisk russisk form av Johannes...det var helt sikkert meningen at det skulle bli hans navn. Synes du skal gå for det jeg. Senest i dag kommenterte poden når vi tuslet til barnehagen: Ivaner er veldig glade i mammaene sine! (han liker å omtale seg selv i flertall som om det finnes veldig mange av ham...)
lolipoli Skrevet 10. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. april 2008 he he! Jeg måtte bare le litt. Da tror jeg det blir en liten Ivan her i mai!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå