Gå til innhold

Hva feiler det meg????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom så sovner på en måte lillefingere, ringfingeren og langfingeren på dagtid...Blir sånn nummen. Å når jeg bøyer hodet ned så er det akkurat som om kroppen dirrer som en mobil på en måte...hele kroppen...nedover beina å.

Hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med dirring i kroppen, veit eg ikkje. Men det i fingrane har eg også i periodar. Spesielt om eg har sotte med armane støtta på armlene på stolen. Trur det har noke med nervar i handledd/albu som kjem litt i klem. Søstra mi var veldig plaga av det under graviditet, og spesielt om natta....

Det kan vere nervar i litt klemme i nakken din. Ta ein prat med ein kiropraktor eller noke sånt. Det kan vere han veit å fikse det:)

Skrevet

Det er noe som heter karpaltunellsyndrom og kommer av at ei nerve kommer i klem pga et ligamentbånd som blir for stramt i håndleddet. Er veldig vanlig å merke dette når man er gravid i større eller mindre grad. Man kan få det når man ikke er gravid også, men (heldige oss) ved graviditet pleier det gå over av seg selv etter fødsel. Så dersom det ikke hemmer deg i dagliglivet, ville jeg venta med å undersøke og se om det går over når du føder. Dersom det ikke gjør det, er det et temmelig enkelt inngrep å fikse det med operasjon.

Når det gjelder nakken vil jeg tippe det kan være at du har noen anspente muskler oppi der. Er jo ikke uvanlig når man går gravid, forflytter tyngdepunktet ganske mye.... Tips: Få sambo til å gi deg real massasje eller tøy godt. Ta gjerne noen styrkeøvelser først, Lykke til

Skrevet

Hmm...Nå er ikke jeg gravid da

HI

Skrevet

Ok, da stiller jo saken seg litt annerledes. da ville jeg nok spurt legen om evt. behandling eller inngrep. Men nakken kan fortsatt være det samme!

Skrevet

jeg har det også sånn. kjenner det veldig godt når jeg er ute å triller vogna, da jeg holder rundt noe "sovner" noen av fingrene mine. Begynte med det da jeg gikk gravid, men har ikke gitt seg etter at jeg fødte. er over 7 mnd siden nå og jeg har det fremdeles sånn i fingrene mine. plager meg ikke, men vil tro det er noen nerver eller noe sånt som ligge litt i klem.

• 4 år senere...
Skrevet

Dytt

Anonym poster: f5378a7a667bbc425ca1d3048432abde

Skrevet

Dytt

Anonym poster: f5378a7a667bbc425ca1d3048432abde

Borrelia...?

Skrevet

Typisk nerve i klem.

Anonym poster: 0816fde682d32d0a53cccf3e764b9729

Skrevet

hahaha!

Anonym poster: 2f8eee75e34bf912e686067a56ff89d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...