Elskeråværemamma Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 vi skal gifte oss i slutten av august, da er vesla 8 måneder. men hvem skal passe på tutta når både venner og hele slekta er invitert? hva gjør dere? la henne være med hele kvelden med oss eller.... hm...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Hva med naboer eller venner sine barn? Noen der som kan passe? Jeg har selv passet en jente i et bryllup for noen år siden. Jenta var rett over 1 år. Søsteren min er veninne med hun som giftet seg og jeg var sammen med jenta noen dager før bryllupet så vi skulle bli kjent. Passet henne hele dagen etter kirken, var i festlokalet og tok henne så med hjem til meg for å sove.
Gjest Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Tror kanskje jeg hadde tatt med tutta i vogna og gitt ei venninne eller tante hovedansvaret. Latt henne være med på litt fest og moro (før alkoholen blir servert:)), og så bare latt henne sove i vogna når hun ble trøtt. Jeg ville ihvertfall hatt med meg lillesnupps på den store dagen:) Ihvertfall deler av den:)
FanteGuri Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Hei. Vi giftet oss i februar i år, da var vesla vår 8 mnd, hun var hos moren til forloveren min, som jeg kjenner godt. Hun passet også sønnen til forloveren min, så vesla hadde lekekamerat. Det gikk helt fint, men vesla var veldig glad for å se oss neste dag, selvfølgelig. Hun var med oss i kirka, etter kirka kjørte den ene tanta hennes henne til barnevakta, slik slapp vi å tenke på skyss selv. Det er flott med barn, men akkurat når man skal gifte seg tror jeg det er best å sette dem bort barna. Barna synes jo ikke det er noe gøy å sitte stille i flere timer under middagen, og for at man selv skal kunne nyte dagen fullt ut tror jeg det er best at ikke barna er til stede under festen.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Vi hadde bryllup og barnedåp i samme slengen. Da var mini kun 2 måneder gammel. Hadde et vennepar som passet han under vielsen, hos fotografen og under middagen. Under middagen hadde de han på et eget rom hvor han fikk mat, kunne sove osv. Det gikk kjempe fint. Var innom rommet av og til så han fikk se oss, og han kom også ut av og til for å hilse på. Hadde han med på bryllupssuiten på hotellet om natta, og det gikk også veldig fint. Han sov rundt fra han var 2 måneder. Venneparet vårt var jo invitert i bryllupet som gjester/barnevakter. Dette hadde vi selvfølgelig avklart med dem på forhånd, så de var helt forberedt på å sitte litt for seg selv hele kvelden. Kan gjerne anbefale dere å ta med babyen, men la noen andre ta hovedansvaret for henne så dere slipper å stresse. Sikkert godt for jenta deres å se dere litt i løpet av dagen også. Kan forøvrig nevne at vi reiste fra mini på bryllupsreise da han var 8 måneder gammel, og da bodde han hos besteforeldrene sine. Det gikk heeelt fint og han smilte og var veldig fornøyd da vi kom tilbake :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå